
UNCLASSIFIED

AD 6 5 1 564

A GENERAL STUDY OF THE CHANNELS OF
COMMUNICATION BETWEEN COMMUNIST CHINA
AND THE WESTERN WORLD

Vincent V.S. King

Massachusetts Institute of Technology
Cambridge, Massachusetts

I May 1964

Processe for..

DEFENSE DOCUMENTATION CENTER
DEFENSE SUPPLY AGENCY

U. & ouImIII ~ i• i nUrmiw u j N L SSIFI•ODh i .srIuu m jw rIIu01 s

UNCALASSgIFIED



Best
Available

Copy



I

C/64-9

A GENERAL STUDY OF THE CHANNELS OF COMMUNICkTION

SBETWEEN C %MMNIST CHINA AND THE WESTERN WORLD

Vincent V.S. King

Research Program on Problems of International
Communicatiou and Security

Center for International Studies
Massachusetts Institute cf Technology

Cambridge, Massachusetts
May 1, 1964

LI

The research was sponsored by the Advanced Research Projects Agency of
the Department of Defense (ARPA) under contract #920F-9717 and monitored
by the Air Force Office of Scientif'- Research (AFOSR)under contract
AF 49(638)-1237.-1

II

I



4.

TABLE OF C0N1TES 4

PAGE

I. Introduction 1

3:. Press and Periodicals 2

A. Press 2

B. Periodicals 30

III. RMdio Broadcasts 38

IV. Cultural Exchange with Foreign Countries 51

A. Visits 53

B. Friendship Associations 59

C. Exchange of Students 63

D. Foreign Exhibitions 66

E. Foreign Publications 68

F. Foreign Films T2

V. Foreign Trade T6

VI. Diplomatic Envoys 797

VII. overseas Chinese 82

VIII. Conclusion 86

1
I%

!



A GEERAL STJDY OF MHE CHAMEW OF CJOIJNICATIONF B!E OOMMOST CHINA AND THE WESTERN WORLD

I. Introduction

It is comon knowledge that all. media of public comunication are

under rigid control of the government and that they are utilized strictly

as tools of propaganda and instruments of control. Under such circum-

stances, it would seem that plople on mainland China could get almost no

I truthful information about the outside world, perhaps particularly the

West.

However, interviews with mny refugees. fro the mainland in Hong

|Kong, especie.1:y the intellectuals, suggest that vhile they might not

be well-informed about developments in the free world, they were not

I copletely in the dark. Some claimed that they received neris about the

West by listening to broadcasts from the free world, some reported that

they kept themselves informed Just by reading between the lines of

Cinmist publications, and many others revealed that they had other

sources of information.

But what possible channels of commiunication actually exist between

the Western world and Cowmunist China? More specifically, how much

and what kind of foreign information is available in what form, to what

kind of audience on mainlrad China .%nd with ihat possible effects?

These nre the guiding questions for this exploratory study.

I
I
!

!5



II. Press and Periodicals

A. Press

TbAe nambe.: of n wspape:s published on mainland China has grown

from 382 in 1950 to 1,455 in 1959. Ovly 28 of the 1,455 are national

n&i•-pe'; ttle .edt are provincial, municipal, regional and county

•p•t!rs jrcx. 0-%'ation figure has also risen from three million

Vi• .r i'k-te in 7.950 to 20.9 mil-lon in 1959. Of the 1959 figure,

•.• •J..LOn .'oplep. were for national newspapers and 13.6 million were
I

1 x (a41 papers. Si;Td.ficant expantion began in 1955. Following

.-, "•ab2le of r•ae number of newspaperg published on.mainland China

. ", w'• £4- ' I* M N papI.; Wor.c Since the Great Lee.p

-~c -- ~ ~ M<~ 3i~emtber 211,159 4±

" . ., g Ta Eiug PaO), p.

3 L
4  - --jaf, t Ko Pi',P.Sb

.2-r, -' , :.,m .. m .. .News and Pu- lishi-z5
; ) ' 1 .'' 9*'--* (!v' h- ,,f TrZ M:..,.. ?zess, No. 1607, September

Sp. 2'7) 3lto i s- Iti~ted according to Po I-pot8
rep t-, ,) the C:IP on .,t-ly 22, 1957 ,4 ne-wspaper circulation in 1956

& by 124 ovoe '. En Lqt,e=ta.nt. Dati4, July 23; 1957,

2.91 R' . f'.; SW.'.zn 'Y,-o-pt..O, 9tister of Culture, Pepsple
Da , 19960. Also see Wag's article, Note 1.

Be'st Ai:i Copy



I

-3-

1.955 1956~ 1957 1958 1959

Lmber of newpaperrs
AU-inclusive 392 1,401 1,429 1,884 1,455

Newspapers at and above

regional level 285 352 360 373 456

Total Annual Circulatior
(million copies) 1,954 2,618 2,422 4,899 n.a.

No yearly to-.al circulation for 1959 has been announced, but the

circulation of the 456 newspapers at and above the regional level alone

reached 4,800 million copies in 1959, alm-st the same as the total

circulation of the 1,884 newspapers in 1958. In spite of a decrease

in the number of local newspapers published in 1959, the Peking Ta
I

Kuzi Pao reported on September 22, 1959, that circulation of news-

papers and periodicals luring the first half of 1959 was more than

80 percent higher than that of the same period of 1958- The sig-

nificant increase in newspaper circulation in 1959 was attributable

primarily to the nation-wide newspaper-reading campaign launched in
4

that year. Whether the people are interested or not, they must all

participate in newspaper reading today. At present, each province,

municipality and region has its own official newspapers.

3 1

22egletsDa April5, 296.

Pepl' Daly Feray2 90

iW



-4-

Since 1959, no information on the circulation of Chinese news-

papers has been announced. However, bits and pieces of information

about the merging of local newspapers, the difficulties in obtaining

new subscriptions to newspapers, the setting up of newspaper-posting

placards and the paper shortage, suggest that newspaper circulation

on mainland China dropped in the past two years.

Only six leading national newspapers and a handful of local

papers in the big cities on the mainland regularly carry international

news. Provincial newspapers very seldom report foreign news, except

on special occasions when they praise the achievements in the Socialist

camp or attack the "imperialist" Western cotntries. Newspapers below

the provincial level cater mainly to peasants. Because of the composi-

tion of their audience and their special function, they do not normally

carry a large volume of foreign news.

The following six leading national newspapers have daily foreign

news sections:

1. People's .Daily (Jen-min Jih-pao), organ of the Chinese

Coniist Party, has a daily circulation of more than
5

,ne million copies. it is currently published in six

pages on Tuesday, Thursday and Sunday and four pages on

the other days of the week. More than two pages of this

daily are devoted to international news.

5 -

Kung Chao-kai, "Resolutely Follow the Path of Socialism," (ch'ien-
chueh chcu she-hui tsu-yi ti tao-lu), News Front, No. 18, September 24
1959, p. 213.



-5-

2. The Impartial Press (Ta Kung pao), with a circulation second

only to that of the People's Daily, devotes more than one of

its four pages to international reports ard oftea carries

comentary on economic conditions- in Western countries.

3. Enlightennent Daily (Xuang-ming jih-pao), mouthpiece of the

co-called democratic parties, specializes in cultural and

educational affairs; one of its fuur pages is devoted to

international news.

4. Worker's Daily (Kung-jen Jih-yao), organ of the All-China

Federation of Trade Unions, published from Tuesday through

Sunday, four pages or Tuesday, Thursday and Saturday and

two pages on other days, gives one page to reportage of

international events and workers' living conditions in

foreign countries, socialist or capitalist.

5. Cultural Exchange Journal (Wen Eui Pao), a daily published

in Shanghai especially for school teachers and intellectuals,

gats out for-a pages daily -wrih one page for foreign news.

6. China Youth Press (CuNg-kuo ching-nien Pao), organ of the

Chinese Commminst youth League, was a daijy until 1962; it

is c-arrently published every Tuesday, Thursday and Saturday

and occasionally puts out special issues. One of its four

pages covers foreign news.

6According to the I test available figures, the per i3sue circulation

of the Impartial Daily is 300,000 copies; Cultural zxs Jolrnal,
180A,000 coi, W o ber i, 1956. p . e _

April 26., 1956,, and October 1, 1956.



L

-6-

Among these six leading national newspapers, the People's Dail

gives more space to international reports and covers nevw of wider

s--op! than the other five. Next come the Impartial Press and the

Enlightenment Dq.

Since 1959, the People's Daily has shown more concern with world

developments than before. Although it has reduced its number of pages

simwce 1961 because of a paper shortage, it still maintains its two-page

international news section.

One is able to get some clues to Peking's thinking on foreign

affairs by e~asining the foreign news coverage of the People's Dally.

?or instance, the paper's coverage of the Soviet Union and other

Ccminiist Bloc countries, perhaps as a result of the Peking-Moscow

rift, has been significantly reduced since 1960.

Folloving is a statis•.ical table of coverage of various topics in

the People's Daily international news sections in 1960.

I
II

II



I

-7-

Topics No. of Items Percentage

Soviet Russia 4,351 8.6

Other Ccumwoist Countries 3,248 20.8

International Frmt Activities 203 1.3

Anti-West in General 143 0.9

U.S.A. 1,886 12.1

Activities in Latin America 207
Activities in Southeast Asia 186
Activities 4.n other areas 618
General anti-U.S. propaganda 875

United Kingdo 60 0.4

France 80 0.5

Latin America 1,416 9.1

Japan 1,673 10.5

India 303 1.9

Pakistan 14 0.1

Middle East 416 2.7

Southeast Asia 1,893 12.1

Africa 1,407 9.0

Europe (excluding U.K. and France) 599 3.8

United Nations 69 0.4

Taiwan, South Korea and other areas 289 2.0

Cocmmnist China' s Peaceful and Friendly
Relations with ?nreign Countries 274 1.8

Neutral International News 311 2.0

TOTAL 15,635 100.0

*This category includes news items condemning the Western countries as

-a grlp. 4

4e



-8-

The above table shows that only about 30 percent of the paper's

international news concerned the Socialist camp while 70 percent concerned

non-Cuomist countries. of the 70 percent on non-Cimmnist countries,

25 percent of the items urged support for the "people's struggle" in

Ai.7i-x, LAtin American and other countries, and about 40 percent con-

£ demned the Western world.

h•e U.S. has been the number one target 2 Chinese Ccuumist

pn-cpaganda since 1950. Anti-U.S. propagand, has outweighed the pro-

Soviet theme in the People's Daily since 1959 and the United States

has received the largest attention given to a single country. Attacks

on the U.S. range from juvenile delinquency to foreign policy. Among

the most frequently repeated chargeE:

1. U.S. obstruction to peace

2. U.S. imperialist rule in Latin America

3. US, imperialist rule in Southeast Asia

4. U.S. leaders as warmongers

5. U.S. war preparations and U.S. creation of international
tensions

6. Unfavorable economic conditions and social disorders in
tbe U°So

£ in attacking the U.S., the People's Daily nust necessarily utilize

'Western sources to provide its readers with "convincing" facts about the

U.S. Such stories from Western sources are generally paraphrased and often

editorialized. Bat in some cases, texts of official U.S. statements or

articles in American magazines are translated and published in full or

in part when the Chinese Communist press has found these materials useful

"as obJecis of attacks.



--9--j

Accor.ing to refugees interviewed in Hong Kodg, plenty of

disillusioned inte.lectuals and discontented people on minland China

are greatly concerned about develolments in the free world, especiall7y

the U.B.-Soviet relationship, U.S. policy towards C lnist China, and

the developments on Taiwan. People hungry for such information read

carefully those newspapers with wider coverage of international news,

such as People's Daily and Ta Kung Po. It is noteworthy that in scw

big cities such as Shanghai and Canton, local newspapers which carry

news on the Western world always have a larger circulation than those

which do not. To be sure, any mainland Chinese paper today carries only

foreign news reports supplied by New China News Agency (NCNA). But with

the help of quotatiins from such news agencies as AP, UPI, AFP, Reuters

and USIA or such publications as The New York Times and U.S. News and

World Report appearing in anti-West propaganda literature, between-the-

line readers can often manage t; piece together a reasonably accurate

picture. U.S. policy towards Soviet Russia is often extracted from

attacks on the U.S. for obstructing peace, as U.S. assistance to anti-

Ccominist countries is inferred from accusations of U.S. imperialist

rule in that area, and tbe military strength of the free world from the ,

charges of war preparation and creating international tensions. Reports

on the unfavorable economic situation and on living conditions in the

Western world often provide the readers soeething with which to compare

j their own standard of living. As one refugee said, "By ignoring the

heavy-headed propaganda in the news items, one could get a good deal of

news from the quotations."

1
It



I÷

Since 1961, when Kennedy became president, axnti-U.S. propaganda in

the Chinese Cminist press has been centered around the "war hysteria"

of the new administration. "U.S. obstruction to peace" and "U.S. arms

expansion and war preparations" have been the two most frequently publi-

-'ized themes. Coverage of the U.S. emphasizes on its foreign policies

and relations. President Kennedy's speeches and statements concerning

U.S. foreign policy received great attention in the press. In 1962 alone,

twenty presidential press conferences and many of his speeches on foreign

affairs were quoted and attacked. Important foreign policy statements by

high U.S. government officials rsch as Secretary of State Rusk and Defense

Secretary McNamara were also similarly used. President Kennedy's announce-

ment on March 2, 1963, of the decision to resume atmospheric nuclear

weapons tests received prominent attention and was furiously attacked.

During the week from March 3 to 10, the Chinese press was flooded with

commentaries and quotations from foreign nevapapers protesting the re-

sumption of nuclear tests and with reports on demonstrations held in

China and other parts of the world. Since then, every U.S. nuclear

explosion test, underground in Nevada or high altitude above the

Johnston Islands, has been covered by the People's Daily.

Frobably the most fully covered U.S, news events in 1962 in the

Cninese Commnist press were those of President Kennedy's State of the

Union Messagc in January and the Cuban crisis in October. Following is

a chronology of reports on these two events in Chinese Comminist national

newspapers in Peking.



Coverage of the U.S. President's State of the Union Message

Jan. 14 - Peking papers report Kennedy's State of the Union Message to the
Congress on the 1Uth. The 3,200-word NCNA release quotes
Kennedy's statement and comments that the message advocates
armement expansion and war preparation and U.S. enslavement of
the whole world.

19 - People's Daiy carries an editorial on the message, denouncing
it as an innoet challenge to all the people of the world who
cherish peace, independence and freedom. The paper gives half
a page of space to a 6,200-word summary of the foreign policy
section of the message. The editor's note says that the paper
is carrying this summary in order to show how US. imperialism
is using its counter-revolutionary two-faced tactics to push
ahe•i. with its policies of war and aggression.

20 - All Peking papers carry a 3,500-word report on Kennedy's budget
message for the 1963 fiscal year submitted to Congress on the
!ath, which, according to the Chinese Colminist press, calls for
intensified armament expansion and war preparation and further
exploitation of the laboring people.

21 - Ta Kang Pao carries a coamentary on Kennedy's budget message
entitled "The War Maniac Kennedy's War Budget."

23 - PeopleIs Daily pVblished a 1,80.0-word news item on Kennedy's
report to the Congress on the 22nd on the U.S. econcv. Ta
Kung Pao carries a shorter item on it.

24 - A 3,200-word article in the Ta Kung Pao analyzes the U.S. budget
and points out thae Kennedy's dget message is nothing but
propaganda to deceive thre American people and blackmail other
countries.

27 - People"s Daily cerries a commentary entitled "An Adventi•ist
Plan and an Adventurist Budget" which points cut that Kennedy's 1

budget message and his econcoic report show that the U.S."Government in order to cerry out its plan of enslavement of the

world does not he.'itate to step up armament expansion and war
preperation b.y increasing the exploitation of the American
people and by shifting its difficulties onto its allies.

I

28 - People's Daily carries an 1,800-word report on Kennedy's trade
message submitted to Congress on the 25th.

31 - Ta Kung Pao c ents on Kennedy's report on U.S. economy.

t



-12-

Peb. 3 - Ta Kung Pao again cotments on Kennedy's budget message.

8 - Peopln's Daily carries a commentary on Ke:'Medy's trade message.

10 - Ta KuM Pao features a ccomentary attacking the "Trade Expansion
Act of I16" put forward by Kennedy in his message on trade.

13 - Ta Kung Pao again carries a comntary on the Trade Act and
compares it with the Trade Act of 1934.

-6 - Ta Kung Pao carries a commentary evtitled "Kennedy cannot
extricate the U.S, from its economic difficulties," analyzing
the budget, economy and trade mescages.

18 - People 's Daily and Ta ;Wug Pao reprinst a commentary from
l.F. StonesWeekl- wbich said chat the huge arms budget of
the Kennedy Administration embodies a more adventurous policy
than that of his predecessor.

28 - Ta Kung Pao ecments on Kennedy's agriculture message submit..ted
to Congress on January 31st.

7-12e 24 - People's Daily publishes a commentary on Kennedy's "Trade
Expanision Act of 1962".

28 - Kennedy's CBS television intcrview on June 24 about the
"Trade Expansion Act oO 1962" is covered by People's Daily.

Covering a U.S. President's State of the Union Message is not new in

,he ChIiese Communist press, but never before had it been done so extensively.

-'n order to give the reader; the impression that President Kennedy is a

,p3-esetativre of the U.S. capitalist group waich profits by war or var

9r' paration, the People's Daily and Ta Kung Pao played up the foreign

-Jýc-v and bidget sectons of the message. They quoted the text of the

aiessage so ex't-nsive2y tha-. readers should have little difficulty in under-

i-z.enditg the US. posjtiono Yhe Trade Expansion Act of 1_Q6 was commented

upon several times as the Communist tried to analyze U.S. economic diffi-

culties. The coverage of President Kennedy's message ended on February 28,

but it appeared five months later in the People's Daily to serve as a8

reminder.



V

"§Coverage of the Cubsa Crisis

Oct. 21i - Prominence is given to !U.S. ailitary blockade of Cuba. 2he press
front. pages President Kennedy's ma aouncmnnt of blockade on the *
22nu1. A statement of the Soviet goverment on the 23rd appealing
to a3.3 govermesats and peoples to oppose U.S. ac~ts on Cuba is
carried is full.

25 - President KmAndy proclaimed on tbe 23rd that the military blockade
* of Cuba would, begin at 1400 W3f. October 24., the press reports. 2!he

awrgency wasting of the Council of the Organization of Auerican
States ia Washingtoa on the 23rd to support U.S. action toward, Cuba
vas covered. Top proiumene is given to Peking's statment support-

- ing Cuba.

26 -U.S. goverment stepping up of military preparation for the Cuban
situation uas reported by the Peking press. Statemients issued by
various Socialist countries were carried LaPc~l' Diy

27 - Chinese press rounds up protests against the U.S. blockade of
Cuba from the peoples of the Socialist countries, the Latia
Axericas and Asian-African coiuntries and the rest of the world.
The Cuban representative delivered a speech at the US Security
Council nesting of the 25th and the U.S. Defense Departnent announced,
on the saw day U.S. stand. on the blockade of CubaL, the press reports.
IXirushhev's reply to U gint., Acting Secretary General of the United
Nations, on the 25th to accept his proposal, on the Cubes crisis is
covered.

28 -All Peking papers frontpags the report on the October 027 ]press con-
ference in Peking given by Cuban Charge d'Affaires ad Lateris pro-
testing agaiiL t U.S. acts against Cuba. President KfRmi-a Fr,-,.I Ig
of the National Security Council I~emntive meting cm the 25th and
Xbruscyt s letter of the 26th to u ftant aiswertag his letter of
the 25th are reported.

29 - ~ l and other Peking newspapers priat the text of
Xbruhche's essage to President Kennedy on the 2Mt suggesting

that the Soviet Union and the U.S. withdraw respectively their
offensive weapons froia Cuba and Turkey. Kennedy's reply and the
White Rouse statmeat on the 27th dumndixg the dismatling of

-..... ..... offensive weapons La Cuba are also published in full. La the people t s
nak~ and. in excerpts in other Peking newspapers. Qiotiag "ass
ireiisof the 28th., the press reports Soviet order to disaiatle
offensive weapons in Cuba.



_14-

30 - Top prominence is given to Premier Castro's statement upholding
Cuban independence and sovereigisty issued on the 28th in connec-
tion with President Kennedy:s reply to Khrushchev over Cuban
problem and Khrushchev's iecision to withdraw installations of
strategic defense arms from Cuba. The papers report, by quoting
Assistant Secretary of Defense Arthur Sylvester's intervie°i with
correspondents on the 28th, Te.an Rusk's meeting with envoys from
Latin American countries on the 28th, USIA dispatch of the 28th
and N.Y. Times of the 29th, that the U.S. is continuing its
blockade of Nuba and reconnaissance over its territory. People's
Daily and Ta Kung Pao print the full text of Khrushchev's
message to President Kennedy on the 28th on the Soviet order to
dismantle weapons in Cuba and Kennedy's reply of the same day
welcoming Khrushchev's order. Worker's Daily prints KIbroshchev's
message in full and Kennedy's reply in excerpts.

31 - Peking newspapers report that President Kennedy on the 29th
ordered the U.S. fleet blockading Cuba to remain in position. A
roundup of U.S. press reports on U.S. military movements as
reported by AP, UPI, Reuters and Miami News is used to accuse
the U.S. of scheming for a new armed invasion of Cuba. Full
t_-t of Kennedy's statement of the 28th welcoming Khrushchevis
order to dallmantle offensive weapons is carried by People's
r.•ily as is Khrushchev's letter to U Thant on the 2Fth stating
that-Kuznetsov, th- First Deputy Foreign Minlster, will be in
New York for t alks wi;h the U1S. and Cuba.

Novi 1 - The Pe-ple'_s Deily devýtes its fourth andfift.. pages exclusively
to C•.la, :rounding up world-wide support for the Cubaf people.
I'he Ealightenment !afly g-:ves one page of space specially to
Cuba. UTS. AssistE.ut Seecretary of State for Inter-American
Af.Efars Edw1 Martin."s -. at-.ment in a -adio broadcast on October
30 that .aille negotiat ion was the "preferred method" for solving
the Cuban qu-stion, a U.S. "invasion of Cuba" was not excluded
is reorted by major Peking papers. The first meeting in
Havana between 'uban leader and U Thant is reported by the
People•s Daily arc! the Worker's Daily.

2 - Space i3 givcn tto z'e .e4Jz tbat -U.S. Acting Secretary Creneral
U Thart and bir ertz.urage left Havana for New York on the after-
noon of October 31 and tbat on the morning of tnat day a second
meeting was held between him and the Cuban government. The U.S.
announced on the evening of October 31st that its naval blockade
and aerial militar-y surveillance over Cuba would be resumed at
daybreak of the day after U Thant left Cube., the press reports.



-15-

3 - All Peking papers give banner headlines to Premier Castro's
television -peech on the lst awzouncing Cuba's determination
to fight to the end to defend its sovereignty and revolution.
The press reports that the U.S. is stepping up its moves against
Cuba, including military mamvres and efforts to intensify the
over-all economic blockade of Cuba. The papers quote a New
York report which says that on his way to Havana Mikoyan, the

First Vice Chairman of the USSR Council of Ministers, on Noveuber
1 met U Thant and John MElroy, head of a U.S. three-man
Coordinatirg Coittee for the Cuban Question.

4 - All Peking papers give top prominence to China's support for
Castro's TV speech or November 1. People's Daily devotes one
and a half pages to the full text -f this speech. The Chin
Youth News puts out a special issue for Cuba. The papers quote
a WashlingEon report saying that Kennedy insisted on international
inspection of Cuba in his TV speech on the 2nd, and a U.S. state
Department spokesman demanded on the saee day the withdrawal of
Soviet bombekrs from Cuba.

5 - All Peking papers continue to give top prominence to the reports
about the Chinese people's support for Cuba. Papera carry a
Washington report saying that the U.S° demanled on-the-spot
inspection of the dismantling of the Scvtet missile bases on
Cuban territory as U.S. policy, determined at the high level
official meetings s'moned twice on the 3rd by President Kennedy.

6 - A Washington report says that the White House on the 4th persisted
in demanding an inspection of Cuba and will call another meeting
of the Organization of American States, the Peking press reports.
A New York report quotes U.N. Acting Secretary General U Thant
as saying that the Red Cross would not be involved in on-the-
ground inspection in Cuba and that the Soviet Union had agreed,
to submit its vessels proceeding to Cuba to Red Cross veritica-
tion, Chinese newspapers report.

T - Mikoyan-Castro talks in Havana on the 3rd, 4 th and 5th are
reported. Both Kennedy's sxmmoning on the 5th of a National
Security Council Executive meeting and U.S. military movements
are reported. China Youth News puts out a special issue for
Cuba.

8 - Papers report that more than five million Chinese people have
marched in the streets and many millions more have attended mass
rallies and meetings throughout China in the past few days to
express their support for the Cuban people. Papers also carry1L



the news item that the hS. government demanded on the 6th that
Soviet bombers be .emoved zrom Cuba. MRkoyan-Castro talks on
the 6th and Kuznetsov-Stevenson talks on the 5tn are reported.

9 - A Tass report of the 7th, 'widely quoted in the papers, says
that the Soviet Union has agreed to a visual check on misi.iles
shipped out of Cuba. A Washington report says that the 03,S,
ann(onced on the 7th that the Navy will count the mis.±ea being
shipped out of Cuba, and a New York report says that the U.S.
and the Soviet Union have agreed on the inspection of cargoes
aboard ships going to or leaving Cuba.

10 - Covering U.S.-Soviet talks on Cuba on the 8th, the papers quote
press reports from New York and WashingtoC saying that the U.S.
governet is still insisting on the vith&-awal and on-site
inspection of bombers and that Soviet vessels will cooperate
with U.S. naval vessels during close alongside observation of
missiles removed from Cuba. Other Washington reports say that
the U.S. wants the Soviet Union to accept its terms on ending
nuclear tests when the UN 18-nation Disarmament Conmittee meets
next in Geneva, and that Kennedy has issued a statement calling
for a ban on nuclear proliferation.

11 The press covers the setting up by the US, Navy on the 9th of
an Inter-American Qý .rantine Force for the blockade of Cuba.
U.S. State Department press officer Waite reiterates on the 9th
the U.S, demands for the removal of IL-2 8 Jet bombers from Cuba.
The US. announces on the 9th that five Soviet freighters out-
bound from Cuba vwere nsnpeted by UTJS, warships on the high seas
on the afternoon of the 8th and morning of the 9th, and that
reaponsible U.S, gove-amert officials have expressed satisfaction
at tbia. '.-Sc•--> -a.A`s - ?-iba questior continue in New York
on the 9th.

12 - The press reports' tha: ac.ording to a Defense Department
spokesman's statement on the 10th, U.S. warships have continued
to interLepr So~4et "Pis car -yirg dismantled guided missiles

from E6ua. T•h.eoc B Da!'y carries the report under the
htaidl'nes. "L ,S, *.&1ps :)ntirue to intercept mi~sile-carrying
Soviet sn1ps, fsvifet ships :reove cover cf mis•i!es at U.S,
request tc let :t aak i-spection and take photographhs"

13 - papers report news from Washington saying that RC. Gilpatric,
US, Undersecretary of Defense, in a TV interview with ABC on
the 11th insisted on on-site inspection of Soviet veSsels and
withiraval of Soviet bombers from Cuba.



4

14 - The press reports that President Kennedy summoned a meeting on
the 12th to study the next step for US. action against Daba
and that the U.S. is still insisting on the removal of all
offensive weapons. McNamara's speech on the 11th is covered.

15 - In their coverage of Soviet-U.S. talks on Cuba on the 13th, the
papers report that the U.S. is insisting on the withdrawal of
benbers.

16 - Vice-President Tyndon Johnson speaks in Chicago at the American
Petroleum Research Institute on the 14th on the Cuba question,
and State Department Press Officer Lincoln White indicates on
the same day that the U.S. will interfere with Cuba's construction
of fishing ports. The Stevenson-U Thant talk on Cuba is covered.

17 - The press reports that the U.S. and the Soviet Union continue
their comumications on withdrawal of Soviet bombers from Cuba
and that Washington is still insisting on on-site inspection.

18 - A U.S. State Department spokesman made it clear on the 16th
that U.S. aircraft would continue indefinitely to violate
Cuban air space until the Cuban government accepts inspection,
the papers report.

20 - Space Is again given to expressions of firm support by the Cuban
people for Premier Castro's letter to U Thant upholding ngtio-a-
sovereignty and diai-ty. Ku-netsov-?K:C'oy talks on the :18th are
ccvered.

21 - Thle rre;r zt-rt;, •lat t'_-- T. government demands that the UWSE
withdraw "2.-28 bombers r-efore 23 GMI, November 20.

22 .The pre•. pr•nte -Žbe fL. i.ey of ?reEdent Kennedy's statement
on Cuba a. his new&e cox .-e-n-e on hte 20tnn. sn: jz-ess also
reports McNv!ara~s order on the 20th ]ifting the nPval blockade
and the Soviet goverrment i order to cease "var ready position."

23 - papers report that a Jo. Do fense repar~je-nt spokesman rr-nounced
on the ?1st That the- ro--,_ take Vhotoi. of the So'ret vessels
shipping out 11-2 8 bmt.u- - o- nhe tdgh seae

25 - The preas reporte that Prt-:._ent Kennedy, called the 23rd an
enlarged session of the National Secu it" Council to dictuss
4 'urther moves against Cuba,

26 - The intended visit by President Kennedy to armed service units
alerted in Georgia and Flori da during the Caban crisis is
reported by the People s Daily.

1



27 - Mikoyan leaves Havana the press reports,

28 - The press reports President Kennedy's inspection on the 26th
of the wombat-riady mlitary units and planes deployed in
Georgia and Florida and UJS, insistence on its unilateral
inspectio-a of Cuban territory, stated by Press Officer White
on the 26th. JMikoyan's leaving Havana and his axrival in
New York are reworted.

29 - The White Hounse announced on the 27th that Mikoyan will told
talks with President Kennedy on the 29th and 30tb or the Cvuban
question, the press reports.

30 - Mikoyan-Stevenson talks on the 29th are reported.

Dec. 1 - Mikoyan-Kennedy talks held on the 29th are reported,

2 - Mikoyan-Rusk talks in Washington on the 30th are reported.

3 - Mikoyan left t.he U.S. for Russian, the press reported.

S- A6sIstant Senretary of Defenze Sylvester announced on the 3rd
that Lhe 3SSR is v+indrawing IL-2 8 's from Cuba, and Soviet
First Dep-.ty Foreign Minister Kuznetsov supplies Stevenson with
information on the Lth on the operation. the press reports.

7 - Q7joting the *LS, News & World Report December 10th issue, the
press reports that a&rordi.ng to a top-level Pentagon de-ision.
the 77,3. milite-.° &e2loym--t direc-ted at Cuba would be continued,
Q~ot-_:,• & en6 a iatiL report, the press reports that a new UoS.
anti-Cuban plan would be proposed it the Central American
Fc.-re5.wn ;¶es - to be held on ltcemher 10th.

- Th-e press ,sxrries a U.3, Defense Department announcement on
-•.sua'! observations and pbotographing by U.S. naval aircraft
of Soviet stps, outbound from Cuba with IL-28 bombers, and a Joint
Soviet-:.S. ;_4-eft ear=to_ on the 5th expressing fi-m belief
:- -e - % -•-- ,o-d without var. Presl-Ient Kemniedy s

a Sc.:r--ty Counc•I mt•ung on the 6th it c.overed.

The Lre45.r :epotx St-r!t•ry RAsk~s press statement of the 10th
emphasizing that there is no changc in the tUS, policy toward
Cuba.

14 - Presliert Kennedy's press conference on the 12th at which he
insistei o:. izsple:.tlon in Cuba is reported.

" 1I

i



IIRV

-19-

(A table shoving the coverage of the Cuban crisis in People's Daily is

on pe 20.)

The above chronology suggests that in general news on the U.S. is

rejorted without much delay. Events that happen on the first day ordinarily

will be reported in NCRA news releases the followi• g day and published the

third day in People's Daily and other national papers. The one-day gap

is probably due to translation, selection and writing of coents on the

news items received. It is noteworthy that never befcae in the Chinese

Cominist press had there been such detailed and undisguised reports on

U.S.-Soviet relations as appeared during the Cuban crisis. (October 24-

December 6.) Almost every day in the national newspapers space was given

to this event. Most of the reports quoted stories from Western news

agencies ab:jut U.S. attitudes toward the issue. Throughout that period,

on2y 18 out of 209 items reporting U.S.-Soviet-Cuban relations quoted the

Tass. It was obvious that, irritated by Soviet attitudes toward this

question, the Chinese Cominist press intended to present to the readers

a picture that Soviet Russia backed out under the threat of U.S. imperial-

ists." C=-,ist China's irritation with the Soviet decision to disaIntle

missiles from Cuba was clearly unveiled in the editorials of Peking news-

papers. Especially, the People's Daily editorial of November 5, entitled

"The Fearless Cuban People Are the Most Powerful Strategic Weapon," accused

Soviet Russia of playing "the Muich scheme against the Cuban people."

11
A 1



-20-

"Ccv-a,&Rt on Cuban Crisis in People'Is Dail from October 24 to December 8, 1962

7. 5 10 15 20 25 No. of items

oct. 24 7
25 22

_ _6 12
•- 14

"2�, __19

29 12

12
10

6 10
_____ ____ ____14

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _20

- 6
6

- - 6

7

,66

8

- 5
2:2 6

3

3
6

33

.'6 2..

7 3

TOTAL 301
9tal of 30. iter included 9new items

etý re ports on Chinale support of Cuba.)



-212m

Source and distribution of information

Almost all national and international news items in all newspapers

on mainland China are distributed by the New hina News Agency, a news

agency directly subordinate to the Central Government and under the

supervision of the Propaganda Department of the Chinese Comimnnist Party.

Te NCNA was set up on September ", 1937. Py August, 195., it had

31 sub-bureaus in the various provinces and the capitals of autonomous

regions, as well as in Peking, Tien-tain, Shanghai and An•han. These

bureaus sent to the head office in Peking about 50,000 words a day. In

addition, the agency had 23 foreign bureaus located in Pyongyang, Ulan

Bator, Hanoi, Phnom Penh, Rangoon, Yalta, New Delhi, Karachi, Kabul,

Damascus, Moscow, Warsaw, Prague, Berlin, Sofia, Bucharest, Tirana, Bafd-

pest, Belgrade, Geneva, Paris, London and Hong Kong. These bureaus sent

to the head office a daily total of 10,000 words. The office received a

total of 60,000 words a day from al. domestic and foreign bureaus.

Currently, NCNA has more than 30 foreign bureaus.7 Both Europe and the

Far East have been extensively covered and serviced by NCNA. Wforts

were made in 1958-1959 to spread NCNA's coverage in Africa, the Middle

East and Latin America. Offices were opened- in Egypt and in 1958 NCNA

quickly moved into iraq. followed by oft-es opened in Yemen, Morocco,

Ghana and Tunisia. In 1959 an office was bet up in Havana as the main

office in the Latin American area, with local newsmen acting as stringers

for NCNA in Argentina, Brazil, Chile, Colombia, Costa Rica, Ecuador, Peru,,

Mexico, Uruguay and Venezuela.

T 7Breaus in India and Czechoslovakia were closed down in 1960 and 1963
respectively.

4F



Distribution of NCNA foreign bureaus and stringers;

Communist countries - Albania, Bulgaria, E. Germany, Lungary,
Mongolia, N. Korea, N. Vietnam, Poland, Rumania, Yugoslavia,
UBS.S.R.

Europe - Britain, France, Switzerland; stringers in Belgium,
TV lermany.

Asia -Afghanistan, Dirma, Cambodia, Indonesia, Nepal, Pakistan,
Hong Kong, Ceylon, Laos.

Middle East - Iraq, Syria, U.A.R. , Yemen; stringer in Cyprus.

APfrica - AlgeTia, Congo, Ghana, Morocco, Tunisia; stringers in
Cameroons, Guinea, Liberia, Mali, Nigeria, Tanganyika,
Upper Volta.

Latin America - Cuba; stringers in Argentina, Brazil, Chile,
Colombia, Costa Rica, Ecuador, Mexico, Peru, Uruguay,
Venezuela.

The XMNA head office in Peking records the broadcasts over 40

stations of 30 foreign news services, totaling about 300,000 words

(t.glish) sndc 281 hours per day in radLoteletyp2, Hellechreiber, and

4ýo*se code.

.".e hgtrzy's domestic broadcasts dLstribute news releases to news-

lk:" ~ ~ JLýZ-1' an-r,: b~. eý-iiv cI-ed Into three oategoriee.

To nr:t1.on.1 newspapers and domestic broadcasting stations, 62,000

, pe.- d!,,.y3,Y worl.s i.-. :.949, i.7 100 to 120 news items, consisting

_ •3,(< . -" ew• : -.E words of foreign news.

2o ' •nMi.cipaL ýprs, 35,000 words per day.

3. To small. papers below the provincial level about 10,000 words per

day, comprising 6,000 words for city papers and 3,500 words for rural

papers sent through Belschreiber and voicecast.
8

8Wang Chia-hua, "New China News Agency on the March," Neva and Publishing,
August 25, 1957. For English translation, Survey of Chna Mainlund Press,
J.,61.4, P. 3.



-23-

The NCNA also prepares "reference materials" of information from

abroad unfavorable to Commin'ist China for the Central Government, the

People' Daily, the agency' s own staff and approved individuals. The

Central Governmnt incorporates sow of the materials into "intra-office

reference material" of various classifications for various grades of

government officials and organs. The People's Daily, after receiving

the reference material from IClA, puts out a "For Your Information"

sheet for Party cadres throughout the country and for editorial staffs

"-f other national, provincial and municipal newspapers to keep them

-!. zaed on world events. 9

The NCMA head office haa a staff of several hundred persons classi-

fled into thirty grades. It has three intra-office publications: a

daily newsletter available to all the staff Uhich contains nnly the

activities of international cominist movements and policy statements

of the Chinese Cmmunist Party; a daily re-fereuce sheet, "Reference

W~terial," on news from foreign agencies accessible to the upper 15

grades (section chiefs'; and a zonfidential pamphlet, "Top Secret,"

seen only by department heads. 0

91!M6 Cheng Van Pao, A Newspaper in Coomist China," Current Scene,
Vol. II, No. 16, July 1, 1963, Hong Kong.

10
This information is revealed by Chiang Kwei-lin, an ex-IA employee

for 12 years who defected in Cairo in 1961, Current Events Reference
Material, Nos- 177,-178, July 10/20, 1961, p. 2b. The CNN is a fhinese
journal published by the Information Bureau Executive Yuan, Taipei,
Taiwan.

k1



-24-

The last category of the "reference materials," probably the most

popular one, is different from the others, which is known as "reference

i;,.i-n•ori" (cb'an k~ao haiao hai). Subscriptions are available to

approved individuaLa throughout the country at a rate of sixty 'entM JNP

$3 0- 24) a month. Me NCNA Peking head office mails to subscribers

E - Y-', ues of "reeference Information" a week. Qualified subscribers

it . Party and youth League secretaries of all units, cadres of the

upper 3.9 grades in administrative organs, all officers in the military

un*s, engineers and section chiefs in industrial and mining departments,

Fection chiefs 'An transportation and commerce departments, professors,

'.tur'er•3 and party-member and youth League-member instructors in z.sti-

"tutwons of higher education, principals and Party-member and Youth

•agte-membir teachers of prImary and hi.gh schools, trainees at eus'

majo.- organitzaions as the Foreign Trades Institute, and the Fox'eign

AI"Ifpforp L±•itt and Poci•l. .so± n- students in the People's University

v.a P;k'5. iv~-'•ity :tudeats =ay borrow the "reference information"

-u z-,. •.: . .o~mt, . . .ffi tult. to estimast± its total

. I,.onr, but Judging :'rm the quaiiiiiatic- f subscribers, the number

,.t' r u w: ag. ,ind-ividuals cannot subscribe to

t, : n-. .u.:n I .ct1.,,' Iom tbh fC!NA, They must do so

Best Availble Copy



-25-

The "reference information" contains mainly news items from foreign

news agencies such as AFP, UPI, AP, Reuters and official news agencies

of India, Japan and Taivan. Sometimes it also contains news releases

by news agencies of bloc countries which are not published in the main-

land newspapers. Most of these news items are one or two months behind. I
In addition to news items, there are ccmntaries from foreign newspapers

and journals such as TMM,, Newsweek, New York Times ar. ail ~r

The contents of the "reference information" generally fall into the

following categories:

1. Unfavorable coments or attacks cn Comiunst China from foreign

countries.

2. Conflict within the Ch!nese Commi-t Party, such as the suicide

of Kao Kang which was never published ir the press.

3. Unfavorable news about Coimnist China such as the defection of

Frx Tstozg., the famcus pianist, to the West in 1958.

4. Aa•vs about Taiwan, Hong Kong and 3fcao.

5. Conflict azong the Comamist countries.

The extent of use of NCNA zaeus releases by newspapers on Wainland

China varies. From the 62,000 word news releases supplied by NCNA,

People's Daily picked up 30,000 to 35,000 words daily., about 15,000 words

11
Fang Tsao, "The 'Reference Information' of the Chinese Coamists,"

Manln (CMin 3i~h ta lu), No. 199., Jarnaary 1, 19&I., Taipei,
pp. 22-23.

.. I



- 0

a v 0- 4P4-4

"I r4 41to a

UI
*+) 0I 0 ~ I

r4r A~~ U"V A

~1 iOi. 4, iR r-I4U ri to 0

to to

1440

-d 40Wa
1k 4  wk4 II4

'442

4,



s4

of national news and 15,o000 vords of foreign new .12 other national new-

papers picked up about 20,000 to 25,000 words from the NCNA releases,

10,000 to 15,000 words of dmestic nevs and 8,000 to 10,000 words of

foreign news. Local newspapers pick up less MClA news item. Provincial

newspapers use about 10,000 words; rural newspapers, 1,500 words. Bditors

of the few local newspapers which regularly carry foxeign news my edit

the foreign news report supplied by NMA freely with an eye to space

&vailable, to readers' interest, and to current policy.

Readership and Reader Interest

According to the latest statistics available, the daily circulation

of newspapers in 1959 reached 20.7 million copies. But the miber of

newspaper readers would be far larger than the circulation figure. 2iere

is no way to estimate the size if actual readership because there are

thousards of newspaper-reading groups in rural areas, factories and

ymines, in addition to countless newspaper bulletins or placards set up

in factories, governent offices organs, and schools and other public

places. In Shanghai alone, there are more- than 3,800 newspaper postings.

The number of people who read the newspaper placards in Shangbai, which

posts six national newspapers at each point every day, ranges fr a few

dozen to as many as 1,000. Based on the _,eported literacy rate (60%)

1 2App=iately 10,000 to 12,000 Chinese words for one newspaper page
of 15" by 21".

13 WLigtermn Diy (Peking), June 4,1962.
1 4

-. 7



-'f in exiLsting population (650 mili.on) against the 20.7 million per

SntMlruatiora in 1959, there is approximately one newspaper available

Pi.•nc tial readers. .Rowever, the truthfulness of the reported

1 it'erary rate ard the standard of the literates, especially in rural and

* ' 'gs~a',are questio.nabl's.

in .jUe, 19i7, the Shansi Dail, a provincial newspaper, according

a Pkrty directive, con.oicted a readership survey. The findinga

fý:irer6 tbe eettorial department. According to one factory workers'

nfýpapx-r-reaoing group, the contents in Shansi Daily could be classified

I ntc ttret categortes. 1) mnterials which were easy to understand;-

- me.e:.-ials which could le understood with explanation; 3) materials

Sr c couzlci not • ,i•.erstoo even vitih ixplasation. And the read.ers

-f'eI.t tjat�awxry _.X the 9rtc.ei fe. into the third category; they also

I'boug0 t that there were too fw :eports on ttbeir daily life. 'Then the

-ditcra'. depqatme.t n.iiately decided to carry out a "popularization

p ,' wh. pointed out tiaG the paper should be designed mainly for

f 'w-to7y wad,6 workou -pea.i1t inaspes, by en~hasizinag

it yorerage of the mapsect I ail~y life. Those items directed to the

m s we tV, bA 'i.te.". in •ch a styI& no that readers with four years

-f - -'bo' *.ol e ion *2ov2.d. - ...-aat. In Fe"bruary, 1952, a second.

•:.-, Y -,, o h, T~e fi> hrwgs •hoi ,hat on'y 10 out of 281 count.ry-level

c-adrts dA d. not underritend. the contects of the paper, and most members of

tbe vrkezs' newspaper-reading groups could understand 2-40 percent of the

newspaper every day, some even could understand as high as 70 peroent.

"Ter PIare o! Sains iJDa"'" (Shan-sivjih-pao shih-nien). News Fr ont.,
N-,. 138, Septembter 24, 19%5B1!' 8. p

St2 Copy



-28-

Eighty perc6nt of the Chinese population are peasants and a great

muJority of them are illiterates. For centuries they cared only about

their farming; their major concern was to have enough to eat. 'he reasons

given by the refugee peasants for their fleeing from mainland China

boiled down to just "not enough to eat." They did not seem to be eou-

cerned at all with politics, much less international affeirs. Anti-U.S.

campaigns were not almays meaningful to them since many of tbem did not .'

ever, know what and where is the USA. They attended the meetings and wmas

rallies simply because they were told to do so. For these people inter-

national ne., apparently held little interest.

According to Chinese Comunist statistics of 1959, 20 to 30 percent

of the workers in factories, mines and enterprises were illiterates-15

Very possibly, industrial workers in the major cities who are better

educated than those in rural areas, might have somewhat greater interest

in international news. This could be especially true of those who are

disillusioned with the Commnist regime and who are interested in the

struggle between the two major political camps of the world.

Intellectuals have always been a problem to the Chinese CGowists"

Chou Ra-lai testified in 1956 that at least 60 percenc. of high-lmvel

16intellectuals still did not believe in Comuisa. Again,. in 19.58.,

15 A Ting-yi., "Great Developwnt in China's Cultural Revolution,."
Review, No. 45, Nov. i0, 1959, P. 13.

16
PNople's Daily, January 30, 1956.

1 i



-29-

"•-• - tn! Anti.-Rightist Campaign, Chang Chth-yi, deputy director of the

'" " -cr, Work Depatment of the Chinese Communist Party, reported

.t ci. wlncrity of the "bourgeois intellectuals" have come to the

6,wktrwg Deeple's side in their political stands, while the majority of

S.• tt .!. re pa •,"'hea-boring capitalist ideology.''17

t.•o•r•. tent of Chinese intellectuals and youth was well demon-

- W3. e the newe of the Emnigrian Revolution reached China. In

. z •. s>'ools and colleges throughout the country strikes were held

.'• 'r• e -t.i~.22,y- led to the "Hundred Flower Campaign," designed by Mao

':.Tv .f•:;g bi -f as a gimIic~k to release temporarily the pent-up

o of tha te 1ctu".s. The campaign finally got out of hand.

.. t-. .L•-@i.½ cr!2IzzI, the Party. Thousatds of students demonstrated

÷.m• dn, freedom. peae't5t 5t3tgel riots for more food. AD_. the?ýF

S...• .•_n.'"•:,...:, a•.'i•erc~~~i~ithe rs:iAnwide an'ti-rightest parge in •t

" T--. ' , nloe_ thc- V-Owr ..a a,.._g' TIntellectuals er.i.

":•.de.-" ta7re "ecome %÷ ... .e, 'ut their discontent grows. Many

- .. ..- .-, - ,r Mr.• , tiie great majority remain, in

"m ,wait f'r '"hx, go There ý.s &-.fry reason to believe that moat

, '; o- '_.�, h.' Q - , for newa frow. outside China, have become

• . t,,l.• .... Cwmnlst newspapers."

... Uightenment DaiI•, October 4, 1958.

Best Avaib Copy



-30-

In early 1961, a cmmnique of the Party's Central Coitt.e stated

that nearly 10 Wre-Cent of the Chinese 'jpu.latfLon did not support the

Party line ave Goverwnent, policies; that uoout 10 percent of the Party

and Gover-"nt functionaries ar,. "bad elements, i.e., landlord and

oureois elements who have not yet been sufficiently remod*; that

these elements have sneeked into the revolutionary ranks and various

economic organizations, end that they have become increasingly in-

fluenced and corroded by the reactionary classes." In late 1962,

eldio Peking reported that there was no change in the percentage: wTen

percent of the popjlation have all along opposed the Party and refused
t .19

to accept the transformation." Therefore it is not an overestims-

tion to say that at least 10 percent of the population, or 65 million

people, on mainland China are concerned about vorld events relevant to

Comunist China and the socialist camp in a special way.

B. periodicals

The total number of periodicals in Counist China increased

356 in 1952 to 859 in 1959, and their circulation rose frao 2C0 million

copies in 1952 to 500 million copies in 1959. In 1958, the year of the

Great Leap Forward, circulation of periodicals reached a peak of 537

million copies. In 1959, circulation was forced beyond saturation point.

nl~m Pekikng., January 20,, 1961.4

19
R•dio Peking lecture "Stand, Viewpoint and Nethodt," in andarin.,

September 16, 1962, Current Scene, vol. Ii, No. 19, September 1, 3-963,
Hong Kong.



I

-31-

More periodicals were produced than could be absorbed by the market. Te

market would appear to be conditioned mainly by the rate of the literacy,

and the interest of people and, necesssrily, the political necessity for

reading. Zdacational developent in Comist China has slowed down

considerably in recent years, and unless a significant change in interest

or literacy occurs, circulation is not likely to go up without political

pressure.

fte matter of a saturation point has been noted by important Party

leaders in several provinces. In an article publiahed in People's

Son January 11, 1960, Tao chu, First Secretary in amngtung, said

that the mans of news c nication are quantitatively sufficient.

?he question, he said, is one of quality. Similar opinions were given

by Chang Ping-hba and Kao Feng, First Party Secretaries of runan and

CbinAi in the onope'. on ja=m.ry U and 12., 1960 respectively.

huaber of Periodicals Published in Mainland Chi

(1952-1959)

Tear Number Cirmulation

% 1952 356 204j,000,000
1953 277 172,000;000
195k 3C* 205,000,000
1955 341 288,000,000
1956 465 351,000,000
1957 600 315,000,000
1958 818 537,000,000
1959 859 500,000,000

Sources: ,eople's Mi1y, J 2, 1957Iba. nF 2'5, 1959
!i•, AVril 5, 1960

V" n •ai Pao, September 30, 1957
I[g Kcag Wen mi Pao, October 1, 1959



-32-

Like the nevapapers, the Chinese periodicals are designed for

specific groups of readers. In 1959 there were 430 periodicals avail-

able for subscription through post offices. They fell into the

folloving categories:

7heoretical 29
Political. and Current Events 7
Women, Worker, youth 4
Social Science 30
Natural Science 80
Technology 120
Econoaic, Finance 57
Medical, Health 45
Cultural, Education 33
Literature, Art 42
Pictorial$ 25
Nationalities 3
Others (Indx, etc.) 5

A glance at the above list shows a large amber of science m d

technology publications. But such periodicals do not deal exclusively

vith scientific or technologlcal questions. One can often find in these

magazines pieces on current Party line or governt policies. Mreover,

an article reporting certain technological achievments in Cammiist

China normally includes words eulogizing the great leadership oi "so

Tse-tung or the Party. This is, of ccurse, true of periodicals in

almost all fields.

20•

People's Handbook 1959,, pp. 501-505.



r t.

-33-

Of tue more than 800 periodicals published on the mainland, onlv

three specialize in international affairs -- Wir)A Culture, International

ProblAm Studies and Translations on Internatiomml Problems. They awe

published by the World Culture Publishing Ron", the only Nbliahing

nouae on mainland Miina specializing in 'Aternational affairs. Two

ot)e publications deal with, though do not specialize in, international

events. Tbey are Current Svents Handbook and Now China Semi thly.

fte International Problms Studies (kno-chi v-ti ym-chiu), a

monthly, carries anwyses and coientaries on national political and

econceic situation problems. It is desigeed for intellectuals and

students of international relations. Typical articles in this magazine:

"Sam Characteristics of the Econe of Capitalist World in 1959,"

"Contradictions Among IDerialist Countries in West Europe Getting

Deeperi," "The 3conac IDvelop t of India after its Independence,"

"fe Present Workers' Strugle in the Capitalist World," *ae Baic

Road of Colonial rad Smi-Colanial Natiowa Struggle Movements," and

"-te U.S. Imperialists Will never cange feir Nature."

Translations on International Probilems (kno-chi yen-ti yihcun)

a fortmigbtlj, publishes translations of articles an international

problem from periodicals or newspapers published by Commmist countries

and by C nist parties in Western countries. It also carrie, articles

on the economic and political situation in Western countries translated

frm Political Affairs, Economic Note, the National Gardian, Da..

Worker of the U.S., the LaIou Wonthl, World News, and Narxism Toda of

Great Britain; and New Remo and International Handbook of France.

This magazine is used widely in political study groups.



-3k-

cur__ fiii~ihC L 5 jorugt. ahimr to reac a

wider range of readers. It hfs a circulation of over 100,000 copies. It

deals mainly with "achieveents" in socialist countries, the national

struggle in Africa, Asia and Latin America, corItlicts ang the Western

countries, and of course, attacks on the U.S. As a matter of fact,

anti-U.B. articles in this magazine in 1961 accounted for 85 of the

total of 326 item published.

Folloving is a list of topics in this mangsgne in 1961; one may

perhaps get a general idea of the coverage of this journal.

Contenta in world Culture
issues so. 1:5, ZT-

Important Speeches and Stat•nts 2
International situation review 7
Ftnightly form TI

On U.8- 2T
China's foreign relations T

Artitles on:

Caonist Countries 27
Asian Countries 35
African Countries 26
Latin American Countries 15
Buropean Countries 18
USA 26

Foreign camantaries 12
SKUMCrts frcm foreign reports T
Cultural life, scientific knowledge 13
Men in the news 20
Pandom notes 29
Questions and answers 1.1

It is interesting to note that World Mlture fently translates

excerpts fro articles in U.8. newspapers or mgaines for its "Foreign

Comentaries" and "ForeIgn Beports" sections. In 196., 10 out of 32

1



-33-

"Foreign Conmentaries" items and four out of seven Extracts from

"Foreign Haports" were translations from The New York Times, U.S. News

and World Report, Look, Saturday Evening Post, New York Herald Tribune

and the Overseas American. They included column articles by James Heston

and Walter Lippmnn, speeches by Roger Kihuman and Walt Rostov, and an

article by Henry Kissinger. 2 1  Thes2t articles vere used to druatize its

"aggresive nature" and the "peace front" in the U.S. The contents of

the articles range frca discussiona of U.S. foreign policy to the inside

stories about the RAND Corporation, the State Department and the Pentagon.

In its "Men in the Nevs" column in 1961, 11 out of 20 items were

biographies of the following U.S. officials: Chester Bowles, Dean Ru&k,

AdlAi Stevenson, IAverill Rarriman, George Kennan, Sargent Shriver jr.,

Edwin Heishchauewr, John Galbraith, Maxwell Taylor, John McCone and jams

van Fleet. zsob "man in the Nevs" item contains about 800 to 1,000

Chinese characters, or about half a page of space. In 1962, this magazine

published special biog•aphies of U.S. comentators Walter Lippmann, Josepa

and Stewart Alsop, and James Heston. 2 3 Each of them was given an unusual

two-page space.

21
Rillsman's speech at international Problem Research Institute, San

Diego, August 10, 1961, World Culture, No. 24, pp. 14-16.
Walt Rost,'s. speech at Purdue University on March 15, 1962, Lbid.,

No. 11, June 10, 1962, pP. T-8.

Henry Kissinger's "The Necessity for Choice," excerpts of the first
chapter, Ibid., No. 2. January 25, 1962, pp. U1-15.

22iid., Mo. 10, pp. 22-23; No. 14, pp. 11-12; No. 15, pP. 12-13, 1962.

ajid., No. 9, pp. 16-19; No. 10, pp. 20-21; No. 12, pp. 21-P23, 1962.



The Current Events Handbook (shih-ahi slou-.tse), a pocketsized

fortnihtly., is the most popular current event digest. PublUzhed by the

Popular Readings Publishing House in Peking on the 6th and 2Lt day of

each month, this fortnightl3y has a total circulation of 860,000. Various

editions are printed in Peking, Shenqang, Shanghai, Cbmaking, Sina and

Canton. One third of its contents cona•.,. international affairs and all

articles are written in sLiple language.

The new ChIna Semi-omoth2y (bsin-hua, Ma-yueh-k'an) is atUa~lly a

sumry of editoriala an4 news articles which have appeared in major

ainland newspapers during the two-week period. Its international sec-

tion merely reprints articles in the People's Dnily and other newspaper*.

eaeripand Interest

Subscriptions to periodicals v nmlad China, like those to news-

papers, have been handled by the poet offices since 1950 when the Postal

and Tele-ccmnications Min• atry established a natioD-wide nerspaper-

periodical distribution network. LW the end of 195T, it was reported

that postal agencies had been set up in almost evey town - . In

1959 it ww reported that postal agencve irA been "at up in all people's

ccnes. The number of newpaper and periodical dist•lbution units of

the post offices vas increased accordingly. Personnewl swngth of the

network cl"A4e p av n 25

0..People's H andbook, 93,p 356.

25
Hong Kong !a Mung Pao, March 1T, 1958.-



-17-

26
Newspaper and Periodical Distribution Agencies:

1957 1959

Tot-%, postal agencies in Chiaa ,000 6,000
postal agencies in rural areas ,000 53,000

Press distribution units of the post offices 120,000 130,000

.te Nw IChina Bookstore's 3,450 branches, sub-branches and book

27 also serve as agents for the post offices and for the publishing

"o - Public -_ibraries, mass organizations, and mobile libraries

ttroughout the nation also handle subscriptions to periodicals.

Except for such important political journals as the Party's Red

etc. vhich is reqLired reading for all ccmpulsory political studies,

Artnese magazines generally serve different groups of readers. The inter-

national. affatrs journals generally have been used, along with newspapers

and other political journals, as _tudy materials for the "current events

study" courses in schools. party cadres who have direct contact with

the mae.es in propaganda work or as pol 4tical study instructors use them

as reference mater.,als in analyzing international events. Since these

p.erodi'a&l are usual.ly printed- ten days before the date of publication,

the articles generally serve as background material rather than news.

26
P, -p_.- " n_•_ L3Ski960, Peking, D. )C Press distribution units are

he .•u -e~e-.es of posts- agencies in small villages.

27"'. Hsaz-ch eng. "@irreat Problem of Publishing," SCNP, No. 1587,
August 9, 1957, p. 21.



-38-

M. Ra.dio Boadcasts

Im tely after they occupied, the mainland, the Chinese Cominists

took over all radio stations left by the Chinue Ratialist 0vrnnt

and began to form a nation-vib radio network. Pr 1953 all the privatelSy-

owned stations on the ainland4 vre mrged into local people's stations.

Expansion of the radio netwrk started in 1950, but there was no marke

progies until 1957. In 4.98, the year of the Great Leop Fernwd, the

nuber of radio stations in Ch~ii Jed• from 58 in 195T to 9T. A-

1960, there vere 16 radio statiose an the mainland.

Number of stations Ii9 5kg 58 97 122 1h6

A radio-diffusion network us set up in 1950. 2is is probblWy the

Party's aost effective propaganda madim, especially for the vast

of people in the reMre regions. In 1955 Peking began to iush the radio-

diffusion network to rural areas. -m 1959, there vere 12,428 difftsion

exchange stations with 11,570,000 lodpaesinstalled. throubout the

country. Of the more than 12,000 diffusion stations., 10,T39 wae installed

28Soces: 1950 figures from Lu Yen, "People's Boadcasting in nw Chine"

(Hoin -kilo en-mm ti - shib , Rdio IMthly (V*-wien-

195 figure from Radio , , 1!59, p. 2.-
1958 figure fron Rai Jsanuary,9 1959 back commr.
1959 figure from o • •-ruary, 1960, p. 2•.
1960 f iguro rom xongxKg ws.. n Pao., ZW1y 30 to August s, 1961.

I



-39-

29
in zommines and 1,689 in bsien-i. According to latest information,

hsien diffusion stations geneirally broadcast three to four hours a day

to raral areas, Besides cr'rrying programs of Radio Peking and provincial

stations, hsien stations have their own programs. Collective units like

,o-odu-t-ion briga.es and teams in the rural areas can all be reached by

tn -wired broadcasts. 30

Diffusion Network in China, 1950-195931

Iear Diffusion Stations Loudspeakers

1950 51 2,200

1951 183 6,100

1952 327 16,200

543. 31,8o0

L954 577 47,500

1955 835 90,000

1956 i, 190 5155,700

195"7 1,700 993,200

-95 6, 7i72 2r987,1500

1959 12,728 4, 9570,000

29
Radio Monthly, December, 1959. China is divided into provinces, Each

pro-iLnce 7cmprises 60 to 100 counties (hsiens). Counties are subdivided
mt- town•iih~p ha~sgas.• and toowhsbips into villages. A county ranges
"- 'm _ sz taan LC. 09C *- more tban. C M0, 030 people, but generally between

'0() and 3 i ,0(• LnnaEtitanto. Most of the towns have 2,000 to 5,000
•u~•- a~nt& Th.t cmmuae genera:L.y nonsists of one or more towns There

are abouL four to five thousand households within a coane.
3OChina News Service, Peking, August 5, 1963.

SSources: 1950-58 figures frcm The Great Ten YearE, Foreign Language
Press, Peking, 1960, p. 208.-

1959 figure frum Radio Monthly, December, 1959.



-40o

News Broadcasts by People's Stations

Nevs broadcasts constitute an important part of Chinese c~mmist

radio progas. The Central People's Broad• sting Station in poking,

knovu as Radio Poking., currently broadcasts three seto of progrms vith

a combined total of 34 hours, 30 minutes daily for its hc service.

News broadcasts on the average occupy seven hours a day, or 2D0 percent

of the total domestic broadcasting. Following is the latest available

time schedule of Radio Peking's newscasts a

First progr*M: 05:20 - 00:20

05:30 - 05:45 Nevs
06:30 - 07:00 Nevs and Peking Press eview
07:30 - 07:45 International news (except Sunday)
08:00 - 08:05 Brief news
10:00 - 10:15 News
12:30 - 12:45 News
14:30 - 15:00 Relay of Radio Moscov Chinese progrm "In the

Socialist Couxtries" (every mday, Wednesday
and Saturday)

16:00 - 16:05 Brief news
18:00 - 18:15 Nevs
20:10 - 20:25 International news
22:00 - 22:15 News
23:00 - 23:15 International news
00:00 - 00:20 News

Second proga: 05:50 - 10:30, 11:55 - 114:00, 16:35 - 00:30

06:oo - o6:15 Nevs
07:00 - 07:30 News and Peking Press Reviev
08:00 - 10:30 News for recording
13:00 - 13:15 International news (except Sunday)
23:00 - 00:30 News for recording

Third proram: 17:T40 - 23:00

19:25 - 19:30 Brief new

32Ccpiled from the Broadcasting Progrva of the Central People's
Broadcasting Station (C2mM-yan jen-mmn kusn -po tien-tai knai-po
chieh-ma-PO), No. 393, August 13, 1963.



-41-.

There are four 15-mnaute international newscasts from Monday through

Sattirday, and two on Sunday, compared with only one 15-minute inter-

~ ~�,� �e�awsast in 1952. Eac.h 15-minute newscast ordinarlly contains

six to eight news items supplied by the .TCNA. Radio Peking's newscasts

':-- *.oroe.i,:ast by local radio stutions and diffusion stations all over

r,.r count7y. The local stations' own news programs are confined to

•W.t4t.y local ea-mnte. In most cases broadcasts by Radio Peking bring

newd to the people before the newspapers do. It is news of selected

,o•.o *nt..

Radio lisatening, like ne.rspapex7 reading, is also a political

ob+.lgation for people on the mainland. They must participate in what

r"Je 'oThuniets c:R.l. "coI.r-., e 2.ir-Ltening." WorKers in fectozies and

mt.rt. peeasaute roa farw, ae1-4 peoi,- of low cultural sta-idards in

cti44 are organiz.d to f'ovm ra•Icv .l5tnngx groups. Trained monitorý,

&rt pilaced tvxiagnout the .toaut-y 1;o make iertain t.hat the dail]y

fxr' Peking find their way to the masses. They also see to

xt -,a&t + ir assages that reqjut 7;4e 8edious attention of ttle
33

audienr#e are discussecý and understood in political study groups.

Some r=.•lo owaefra in ma-mlam.ad cbana may be able to recelve Cri.nese

ptograms bea•a to tAm cy foreig~n axazions, namely the Voice of

America (VOA), British Broadc.,--sting Corporation (BBC), Voice of Free

China (VoK) and Radio Moscow. the Cninese Communists have taken steps

"-Frederick T.C0. Il, "Commu.ca'ý._ons sad Politics *n Comaunist .c.n,"
C.ommunicat ions and Political Development, edited by Lucian Pye, P.rjceton

,ot,~ Copy



-42-

to prevent people from listening to the Western stations, except for

Radio Moscow's Chinese program. It has been confirmed by mno

refugees froa the mainland that Uhile no official order prohibits j
.Lstening ta 10=0--• - br--- ats, one is I nalized severely if he is

found doing so and especially if he passes the information on to

others. The Chinese Ccmanists apparently do not prohibit possession

of shorhiave radio receivers; they simply prevent people frm listening

to Western broadcasts by janing them. Tere are always those who,

hungry for information, will seek out this lone source of uncensored

news of the free world.

Although in late 1950, alfter the outbreak of the Korean War,

local wathorities did call upon residents not to listen to VOA broad-
I

casts, this was ignored by many radio owners. In big cities such as

5hangbal and CantoL, where most of the radio sets on mainland China are

located, people often listened to V0A and BU broadcasts. In sme

cases there was even group listening, i.e., friends gathering at the

radio owner's ho.e to L.sten to foreign broadcasts. Such group listening

was se1dim reported after 1955, the year of the Suppression of Counter-

revolutionaries Canpaign. Individual listening has been reportedly

continuing on mainland China, but it ia impossible to estimate the

nu~mber.

Since a radio set is a prerciisite to listening to foreign broad-

casts, one should at least have soma familiarity with the availability

of radio sets in China.1



' -43-

Radio was a novelty to people during the Nationalist days in China.

rý,•,y "et.-•p families could affort radio sets, which at that time

were mainly for recreation purposea. Since the Chinese Conamists cm

into poer in 1949, the situation has changed considerably. Nov many

rftio sets art being ac.quired for collective listening by mass organiza-

tians, mines, schools, gove.nment offices, cooperative farms, armd

for•e6s and cemmes. The number of radio sets owned by -easants has

also inareased. during the past two years because of the increase in

peasaznts' incomee resulting fro the concessions made by the authori-

ties to a2lov them to have privete plots to engage in sideline occupa-

t1'ne during their spare time and to sell their products at the free

markets.

In 19,0, M- -i. then depraty director of the Bureau of Broadast-

izLg Admi-s-.ra 4ion, stated that there were 1,000,000 to 1,100,000

ras•!o set.e i_ us° _ cf these Eet_, vere 3 or 4 valve Japanese-made

medium wW-e reueiiere. - e to lwk of facilities and trained tech-

___ie. 2cmin• s Cr..rina did not begin to produce Z.1. radio parts

until 1953,35 and the industry remained at the infant stage until

2'-'7. ien e&-2d•.2 tb a. :Vaio parts were manufactured in

""t.--, P S•e 4nk-g, Ha-bl', Cnengtu and Sian with the assis-

tance f &asTern E a -cpear counzrieE. CGanist China announced its

Nei Yi, "People's Broadcasting in CMina" (Wo-kuo jen-min kuang-po
shlh-yeh kai-k'uang), People's Daily, April 25, 1960.

3~ 5*
C5EWA. Veb--uarv 9. 1961.



.36

radio production figure of 28,1461 sets for the first time in 1954.

By 1957, Peking vas able to cladi a yearly production of 370,000 sets.

Annual production vma further increased to 1.2 mialion sets in 1958,

1.5 million in 1959 and over 1.5 million in 1960.3 So imfo ticn

on production is available after 1960. An XM bglish reloe of

November 8,. 1961. reported, howieve, that awe than 1.60 brands of

radios vere being produced in the country and that ". - provines and

autono s regions except Tibet had factories manufacturing radios.

Since there was no report of expansion in the radio industry, it is

probable that the total anmal motput of radio sets in the past two

years is not much greater than that of the previous year.

It is reasonably safe to guess that up to the present no mare

than 9 million radio sets exist in mainland China, sasming prodaction

in 1961 and 1962 remained unchanged.

Nmber of Rdio Sets p to 1,963

Up to 1950 1,100,0oo
1951 to 1956 estimated average •an--l

prodactioL 30,000 sets 180,000
1957 reported production 370,001958 reported production 1,200,000
1959 reported production 1,500,000 j
1960 reported production 1,500,000
1961 eit 1ed production 1,500,000
1962 estimated production i RO,0

Estimated total 8,85o0000

36 S-
,UWS, ]lng •K•g Dispatch 79, February 23, 1960.

I=,, EsgI ob, November 8, 1961.

Aa
"~4

"" -i



-45-

The estimated ftgure of 8,850,000 radio sets in China dces not mean

that all the radio sets are in repair and use. There is no official

announcement on the number of radio sets that are in use. In 1959,

Chou Ein-vu, dep-uty direetuor of the Buxeeu of Broadcasting Adins-

trazion stated that there were about 7,000,000 receiving "instruments"

of various types, not including crystal sets, in use.38 He did not

specify whether the 7 million sets were exclusively radio sets or

included loudspeakers. Blut Judging from the number of 1.1 million

radio sets in 1950 and the estimated total to 1959 which was 3,250,000

sets, the 7 million "receiving instruments" could not possibly indicate

the total number of radio sets then in use.

Howeve., based on scraps of information available, a table of

radio sets in use up to 190 is compiled.

Number of radio sets in use39 1950 1956 1957 1959 1960

(unit: million sets) 1.1 1.5 2 3.5 4

The number of radio sets in use probably increased in 1961 and

1962, Judging by a cut in the price of radios (ranging from 13 to 35

percent) made by Ccmunist Chinese corercial authorities at the end

38Nevs Front (Hsin-wen chan-huien), No. 18, September 24, 1959, P. 5.

391950 See Mei's article, Note 34.
1956 Chou Hsin-vu, "The New Role of the Mandarin Language Broadcasts,"

Radio Lovers, no. 7, January, 1956, pp. 8-9; or Franklin W. Noun,
To Chne a ation, Glencoe, Free Press, 1961, p. 160.

1937. 196 USIS. Hona Kong, Dispatch 73, March 27, 1961 (unclassified).
1959 Radio Monahlj, December, 1959.



of 1960.40 But an increase above seven mllion is not likely. At

present a four-tube set costs about 50 Chiese yusan, (U.B. $20). Mis

price is still beyond the reach of mwy people as the average vage of

offIce workers is 80 to 100 Chinese Yuan a month.

Radio sets in China vere concentrated in large cities. In M950

the distribution of the 1.1 million sets was 4.tel 00,000 In

East China, 300,,000 i000 in North China a 00,000

in othe. regions. Although no informtion is avilable on current

distribution, the situation m•st have changed dae to the increase in

the number of radio sets in use and of radio stations in the nation.

Efforts are being made to popularize radio sets in rural areas

vhere electricity is still absent. Cmmunist China has recently pro-

duced eight models of seni-conductor radios and plced t aon the

market in Vuban, Shanghal, Tientsin, Peking and Chinchou. Aceording

to the People's Daiy of September 9, 1963, the isss production of

these semi-conductor sets will provide "a good instrumet for carrying

out socialist education and cultural recreation in rural areas."

It is difficult to determine how many radio sets on mainland

China can receive broadcasts by VOA, flC and 'VOC, and how m people

tune to these stations.

VDA and VFC all have powerful transtters 'itch can reach the

farthest corner of the mainlan; t-heir bromAdcsts can be pickad up by

ordinary sets. And the Chinese Comunists have not been coplate2

' S 0' ICU., February 9, 1961.

See i's va-0.Nt 314-



S~-4T-

successful in Jming the broadcasts. - aaed on available information,

it is possible, however, to know what kind of people listen to such

brocaete . t ege-e fxra the zaaialai report the following types of

foreign broadcast listeners:

1. Goverient and Party cadres

a. Whose Job is to monitor foreign broadcasts. This group

includes radio monitoring units of various government and

Party offices such as intelligence, propaganda, defense,

foreign affairs, New China News Agency and e-ople's Daily.

Monitors are generally party members or Youth League members

(with high educational standards). Monitoring is carried out

round the clock. Sown local newspapers also monitor foreign

broadcasts for reference purposes. Monitoring is always

carried out in the presence of more than one person, and one

of them must be a Party member or a League umeber.

b. Who are allowed to listen to foreign broadcasts. Senior party

cadres such as secretaries of Party coiittees at various levels

or propaganda directors are allowed to listen to foreign broad-

casts supposedly to keep themselves informed and to deal with

possible "rumors" or counter-propaganda.

C. Who C~ntxzo1 a~t ____Me by- .. --- -Scc •-- o • -c • tOO . ___ .__ __ - -- * --

units such as diffusion stations, schools, mines, ccmes,

armed forces clubs and cultural tesams, factories, and mass organ-

izations for coil-: tie listening are con'6rolled by assigned

persons, namely, monitors in diffusion stations or cultural

officers in armed forces units. These people, though not allowed



-48-

officiall.y to listen to foreign broadcasts, can do so secretly.

But they can only turn to foreign stations for a fe minutes

during their vorking time lest they be discovered or arouse

suspicion. Although an understanding mong co-workws who vant

to listen together is possible, it vould be very rare. Bat those

who are able to stay with a radio set or who somhav have radio

"sets at their disposal can listen to foreign radio stations

during the night vhen they are alone.

d. Who own sets. MWV cadres often listen privately to foreign

broadcasts, especially VOA end VOFC. Generally speaking, cadres

are better off financially thaU the average person. DOW of thee

own radio sets. Those who are single and stay In do itories can

only listen to foreign broadcasts Mhen they are alone. 2W

listen mostly during the daytime. 10litary cadres who live in

barracks probably cannot turn on radios after 9 p.m., vbe the

lights go off. It vas reported that the penalty for aused forces

members listening to VOA or VOFC is especially severe.

2. Other people

a. Who own radio sets. The radio set is no longer a novolty on the

mainland. Private radio ovners nov cae fro a&.uot all valks

or il-fe, although regulAr foreign broadcast listeners we still,

confimed to certain categories vith limited nobers. fe majority

of thew are young students, college graduates and educated

°. aI



people.. This is because most of the young and the educated

people are concerned about deveJ opents outside of China, and

because foreign broad-asts are their only sources of uncensored

and prompt news. It is also significant to note that most of

.,e listeners were single. This ay be explained by the fact

tbat under Counist rule, mutual trust among family members

has been undermined. There were many cases under the Anti-

Rightest Campaign and the Suppression of the Counter-Revolu-

tionaries Campaign in which children, encouraged by the Ccm-

munists, reported to the authorities on their parents. Listen-

ing to foreign broadcasts would be a dangerous practice in a

family with youngsters aroundl. Since radio sets are still.

concentrated in cities and market towns where electricity is

available, listeners are mostly city and town dwellers. The

time of listening is generally be .veen 6 p.m. and midnight.

Interest is almost entirely focused on news and comentaries

because listeners would not risk their safety to listen to

foreign radio stations for music, drama or literature.

4Professi2.'a, classification of people bears no great significance in
categcrizing listeners as it could no longer represent what it usually
does. In Commnist China, a highly-educated business executive of the
past can be a sanual laborer of today, a lawyer of Kuomintang day&
could be a shoe-sales n, and. a fat-r-y er.-tive of today may be a

party member with only a few years of schooling. Therefore, classifi-
cation according to educaticu background is more significant.



-50-

b. Who do not own radio sets. People who io not ovw radio sets

my listen to foreign broadcasts on sets ovned by relatives or

close friends. There were not too mas% such cases in the inter-

views because, f.rst of all, it is difficult to find somene

trustworthy enough to share listening. Z•e if there is, this

cannot be done very often as fftquent Nisits to a friend or

relative tend to arouse suspicion. The time of such listening

is between six and nine in the evening.

There is no doubt that foreign broadcasts to mainland Caia have an

audience, though one- Ulm 4 in size. it is entirely possible tsat

because of special privilege and facilities, more cadres listen to foreign

broadcasts than do ordinary people. With the increase in the nmber of

radios in use, foreign broadcast listening will very likelly gr. v he

majority of these listeners will continue to be city and market-town

dwellers, edcated, young, single, male, and their interest will still

be newscasts and ccoeutarles.

I

I3

I!
[ ,A



-51-

IV. Cultural Exchaz~e with Foreign Countries

Among Peking's international propaganda activities, "People's

dipiomacy" is probably tne most effective one. Since its founding in

1949, the Cbinese CcmAunist Goverment has devoted considerable effolt

etDtfCse to cultural exchange activities -- visits, international

me,(-gIs, film festivals, exhibitions, friendship associations, publica-

s'on., etc. A special office, the Bureau of Cultural AffairL Li&ison

,with Foreign Countries, directly under the control of the Central

Government, was set up in 1954. in 19ý8, the Bureau was re-organized and

became the Commission of Cultural Relations with Foreign Countries. It

w-.s given more authority, a larger staff and more funds. In order to

facilitate coatact with :ountries that have not recognized Comn•ist

.'ntna, the Chinese Peopit s Association for Cultural Relations with

Foreign :,ountries, supposedly a people's organization, was set up in

~n ±963, Commnust China claimed that it had established culturai

'onta-ts with more than 160 countries and regions in the world, Visits

have been exchanged with about 110 of these, China friendship associa-

tionws and cultura, societies have been set up in more than 40 countries.

2.•. '-a agreements and scientific publication distribution agreements

h-ive been signed with more than 50 foreign gove.nments or civic organi-

zations."

China News Service, Peking, Septeaber 10, 1963.

11

I



-52-

There are people's organizations which are mainly responsible for

international exchange. Amng them are the Chinese People's Institute

for .'--ign- Afis, .Me Mina Peace Committe, The Afro-Asian Solidarity

Comittee of China, the Chineoe Cmi tt ?or the Promotion of inter-

national Trade, and various friendship associations. international

liason is ealso an important function of such national organizations as

the Bed Cross Society of China, the All-China Federation of Unions.,

the China Federation of Literary and Art, Circles, the AU-China Journalists

Associatio, the Union of Chinese Writers, the A.l-Cina Youth Federation,

the National Women's Federation of fl Chinese People's epnublic, the

All-China Athletic Federation, the Political Science and Law Assoeiation

of China, the Chinese Buddhist Association, etc. ftese keep close contact

with their counterparts in other countries and participate in emhan

activities.

Aimed mainl at people in non-Cminist countries, these extensive

cultural exchange activities are primarily designed for one-way propaganda

to publicsze C unist China and to promote friendly relations. Although

all activities are carried out under ski llul or I ization a- control.,

it is inevitable that sometimes an undesired t...- - commuication

channel may open up with the non-Commuist world which brings infcrmation

about the free world to Oommist Chinz.

1 t

-. 4I!II I III III



-53-

A. Visits

Thousands of all-expenses-paid foreign guests have been invited to

visit Camunist China

According to official statements, more than 4,760 foreigners frvo

S6-- .ountries visited China in 1955 and 5,A33 Chinese -%isited 33 countries.

*I- 1956, a total of 5,200 foreigners from T5 countries visited China 7nd

Sso-e 5,400 Chinese visited 49 countries. They included trade unionists,

scientists, political leaders, youth delegates, artists, writers, art

,4 troupes, etc.

Since 195T no official statistical information on the exchange of

* "isits has been released. On September 17, 1959, NCIA reported that

"goodwill guests frm 122 cotmtries and regions in the world have

visited New China in the past ten years." W following Chinese Ccwmunist

news reports oa exchange activities, a table was compiled on the number

of foreign delegations which visited China and the muber of Chinese

Sdelegations which vent abroad during 1959, 1960 and 1961. (See page 54.)

4 ?Peop-s's Onhxza, Plaach, 1956, No. 6, pp. 16-17.

" 4.People's Handbook, 1957, p. 361.

I ..

p7 i

!



Area priority in Co.mist China's RxchanV PrWM
.. rin 1959, 1960 sn 1961

S....... .. gatio• to c•, ti

Area xwuber,.-- 9.C• = .x•t ... . ... 61 • I
CCU. Bloc 253 202 11T >9.4 28.0 2T.8

Africa 41. n6 49 6. 16.•1 u.6

FMr Bst 82 119 129 12.8 16.5 30.6
•r,-

N. East& &•
- s.Asia 62 49 18 9.T 6.8 4.3

"""Izpe 80 5I 33 12.5 7.5 T.8

L. erica 3D0 168 6& 16.6 23.3 16.2

other 17 13 T. 2.6 1.8 1.T

Total 642 T71 421 100.0 100.0 100.0

I

Area Number3Aboe
- 959T 19 6 1959 1961T9

"CmBm.l]oc. 185 •-C 9? 72.3 47.2 43.8

-- Africa 6 29 31 2.3 12.13T .8

Par East 6 30 30 2.3 13.1 14.2

N. East& &
S. Asia 23 21 10 9.0 9.2 4.8

.. rope 2 ob 2 21 10.2 8.7 10.0

L. America 10 20 -5 3.9 8.T 11.9

Others 1 1 -- o. 2 0-

Total 256 229 210 100.0 100.0 100.0
46 or : cowunift Chinas Cztura3. Si g in 196•1. vMZ, gaug Krc ,

A9 l



-55-

Tk3e exchange of visits between C~anaist China, ane non-rr~cuist

-aou-trles can be flarther divi led into groups av-'.t~rding tiý -,be c-omposi-

Coow-ist Caina- s Exchange LProgre with Nom-Ccownist Countries
'~rA=! 1.959, 19 anai 1961

Nazu:e of :*eeation Mo. of I--1egat,..,is ti- No. of Del.egations frca
Comruist CtI .Ua Coinimist Cbina

1959 1960 :L961 1959 1960 1961

58a 28 r- 1-81 26 10
*a*;ft.. educaxaom

& pbi~a~c beaJth 1.9 38 30 8 9 13
rifike-i-B. women, youth 97 23 68 13 25 22
Pea'ý: & ?!lendship 38 146 214 3 10 22
80!isJl Organizations 1 -- -- -- -- 1
&-ormvý & Trade 28 1.7 23 9 8 19
Religi as 6 1 -- 5 6
Prt~ P r',adcastixng JIL 32 10 5 rd 5
P5-ysv'L3 Culture 9 7 28 7 4

? .rr v 126 95 93 7 22 8
fTi- s: groupap i othexs 3 2 -* -- - --

z.- 339 519 304 TI. 121 12.8

*~s;~ rof' teams anrý , :iorit:Les In visiza va-y f-rom yearr to year

aea.dtjg -Tc p,:Z-tical dsvielopents, imate-rna1 and tIntemnationa2.. *The

4_ý.' zi 7,- ar;S Dt~j -11: Cp"OLI:-iciLim exc-azigee program shows a

6t-,:ea~re :.n both ou:tgoing and. incoming flows1 with Bloc countries during

at thE t'~ vea:- -im.ez7 I-eview, probabl~y a reflection of the widening of

t:3*I'.z,-S.: ;ýet 75ae r 1e dlctioI a.-, the nu~mber of delegations

I tce v--A ervd .;ett abrcad in 1.9611 va-as probably lue to the economic strain

suffered by Commmist China in that year, as such exchange activity no

doubt iLnvolves great expenses -- in rece-A'ving visitors., in feedIng and

47SUe
*S~ucezCampi-led from IUSIS Report, op. cit.



-56-

ldi them, providing them vith transport, gd.i a a nd ltereters.

entertaining and. indoctrinating them. Commimst China's efforts to ~ S

establish c1bser econoic and trade ties with non-Cniist countries, t

after the sudden Soviet -Athdr-aal of experts and ',cocnmic aid to Chiz

in July. 190, vtU likely result in an increese in the visits of

ecounmic nd trade delegationa to sand from non-Commnist countrits.

te wnmber of dclegations shorn in the tables, In -Act, cn be

very misleading. A "delegation qy range from only e person to as

i~nW as 10O ivers. zach rear about 1,000 for'-ign visitors participate

in the W Der celebrations and 2,000 take part in the lational DW•

(October 1). It is estimted that about 5,000 foreign visitors are

received each year by Conmist Cbina. 9

Visitors to China, as guests of the Govervaent or people's organisa-

tions, are granted visas tlrcvgh the International Tourists Service.

SM. W of those frm uon-Cznmi•st countries are prominent scholars, trade

unionists, cultural, youth or etudent delegates, journalists or business-

men. They are by no heans all sympathizers, pro-Commnists or leftists.

Some even u-ke critical reports after their visits.

, 8"The Origin and. .eve.1pent of the Difference Betveen the Leadership
of the CPSU and Ourselves," People's Daily, September 6, 1963.

1 "9Herbert Passin, "Mia's Cultural Diplomacy," (New york: Praeger,
S1963), p. 1, note 2. This number apparently excludes foreign business-

Mu visiting Canton Fair every year.

'I

P



-57-

But very few foreign visitors to Cwwrist China can have ary private

or unsarutinized contacts with the people. 50Theee visitors see what the

gov*_r-mwt wants them to see. Tightly scheduled itineraries and guided

tours are arra wed for every visitor by the China International Tourists

s . -overment travel bureau, vhicb works closely with the Con-

mision for Cultural Relations with Foreign Countries and the mass

o=ganizations concerned. Most visitors are tnmpatnetic to the regime.

3it e,. n if zhey were not, few of them know the Chinese languiage well

enough to cmimnicate with the people. Visitors are supplied with inter-

preter-guides and often find that they cannot talk to Chinese people

withlout the presence of their interpreters. Smetimes even Chinese

coZLege professors, who were educated in toe U.S. or England, apologize

to visitors for forgetting their English, and conversations have to be

carried out through -the interpreters. Mherefore the visitors have little

real !ontact with the people. 51The only con=•': a visitor has is the

in-Le-preter-guide from the Travel Service. Informaticn thrft a visitor

=Ings irto Coaumist C0ina aan probaboly go only as far as the interpreter.

"-5fee eerber- passin, cp. zit.; Klaus Mehnert, Peking and Moscow (N.Y.:
at-,•F -96, and Ror 3Lok. Eacape fromi Red China ( C.Y-: coward-

ly:962).

"Fz. •ourna st Robert J_2za said, "There are 600 million Chinese,
but in two momths I was never left alone to speak with one of them
without a witness and if I was, it was a put-up job. Like every journa-
list and visitor to China, I went nowhere without an Interpreter by my
side, a useful ccumpanion but at the same time a constant supervisor...
every effort is made to protect him frcm direct contacts with the
people as far as possible.... " Blue Ants, (London: Secker & Warborg,
1957), pp. 35-38.



-58-T-

It is pcsa.t-. however, that at non-political international con-

ferences h in - 7.'munist China, participants from non-Cuamist t

countries ". pz. . ass E a sc .inforuation about the firee world

to their Chtiese counterparts. For years, Cmiunist China has been

hosting -z.a&.,.. onfe'rences to boost her international prestige

and to pablici ,- ie-nts. Recently, the Preparatcry Meting

"for the 1964 c.-. S-_ osi-a held in Peking in September, 1963, Vas

attended by schol½srs frt.= 22 countries, only three of which were Com-

uminat countr3_es. A three-veek tour of China vas arranged by the host,

the Chinese Scientific a-d Technical Associaxion. In October, z&itast

fro I1 Asi~a z-.t.ions participated in an Asian Bu&dhists Conferece In

Pi4kizg. Whia -ee c-casions enhanc-! zhe prestige of Com ist China,

they also opez Q:po to let information on the non-Commist world filter

into the c.'vz.. A"cc•r•-'~ to sone foreigu scholars, When they vent

to China as g,.ests :f the govermment or of soe people's crgmnizations

they could make L--oe noonact, but vheu they were invited by universities

"c" academi--: : -ru: .. enter into mcre no.-mal relations with their

Chinese coZleagaes. Mmbers of trad& missions having talks with Chimse

C.mni•ist f~z... 7 "E,* cc cpanues in MLh1a have also observed that they

enjoye,7 co&•za . .,- • ý eedom :-ha when rthey vent to China as

official .

When Chinese delegates visit foreign countries, especially non-Com-

j aunist countries, they tend to compare what they see as to mhat they

had learned from Clowswist propaganda at home. Although ost c-legates

-- ~



-59-

are careA-ully chosen for political -.-eliability and are kept under the

close surveillance of Party members, their activities in a non-Cmmuist

country can not be coupletely controlled. This is especi.ally truc of

scientists, participating in scholarl~y conferenees, members of cultural

delegations attending international meetings in non-Co~unist countries

or artists performing abroad. The topics of conversations at such

meetings and at social gatherings are beyond Cinmist control.

According to official statistics, in the tvo-year period from 1956

to 1957 Camitst China organized visits and stuVy tours to nore than 20

countries by 290 scientists of all branches and departnts, and took

part in 78 academic conferences. Duerng the period frcm 1949 to 1959,

Ccmmst China sent out 59 art groups (opera, ar-robatic and cultural

gxcups) consisting of more than 4, 500 members to 49 countries to give

performances and take part in nearly 500 international cultural con-
53

ferences. What these Chinese visitors see and herr abroad may be

kept to themselves or may eventually be paseed on to someone after they

return home. The net impact of this rivulet of first hand foreign

exposure is hard to assess.

B. Friendship Associatltrns

Also playing an important role in the exchange program are the

bilateral friendship associations in Conanist China. There are 24

such organizations in China; 13 of them promote friendship with non-

Cozn&st countries. Their main function appears to be liaison with

'OSeptember 3., 1958.

53Enigte~mnt Iiiy, September 24, 1959.



-60-

foreign countries for cultural exchange activities, bypassing direct

dipi•catic contact. They are, of course, designed to serve Peking's

propagandA functions. Their activities include invitations, exhibi-

tions, mass meetings, exchange of publications, and rallies at appro-

priate occasionE.

Friendship associations emerge according to political needs. The

main aim of :attirg up theAe associations is to win friendship within

marginal.ly unfriendly coontries. There was only one friendship associa-

tion with Coinist countries (!SSR) until 1958 -- the year vhen the

Sino-Soviet ideological conflict becae wivd-r. Friendsfip associations

with 10 other Cxmimnist countries (excluding Yugoslavia) vere set up

at the ssam time in October, 1958, apparently a move to gain sympat•y

from people in the bloc countries. A Sino-Latin American Friencisbip

Association VSZ 3e- up inediately after Castro cam to power in Cuba

in early 1960. The Cuban crisis in late 1962 provided an opportunity

for the Chinese Communists to strengthen their alliance with Cuba. A

Sino-Cuban .exs•-~p Association vas set up in December, 1962. Follow-

ing the signing oC a Sino-Afghan boundary agreement in August, 1963, a

Sino-Afghan Friendship Association was formed. Although Japan has been L
I

the most freauez.T-y contacted country in Coiunist China's exchange

program, on.,- rv zee.t- was a Sino-Japanese Friendship Association set,

up. It was orgaaized in October, 1963, on the eve of the opening in

Peking of the Japanese industrial exhibition.

Friendship associations in China are sponsored by various national
I wass organizations. Presidents and council members of these associations

-- were selected from sponsors who are not necessarily Party members but are

generally internationally known figures.

A.,



SINO-FOREIGN FRIENIDHIP ASSOCIATIONS IN COMMST CKI.NA

Sino-Soviet Friendship Association

Sino-Indian Friendship Association

Sino-Bumese Frieudship Association

Szno-Nepalese Friendship Association

Sino-Pakistani Friendship Association

Sino-UAR Friendship Association

Slno-w-ibanian Friendship Association

5iio-iraqui Friendship Association

Sino-Dx1garian Friendship Association

Sino-Hungarian Frienexhip Association

Sino-G.DR, Friendship Association

Sino-VWetnamase Friendship Association (North Vietnam)

Sino-Korean Friendship Association (North Korea)

Sino-Mongolian Yriendship Associ tion

Sino-Polisb Friendship Association

Sinc-Rumanian Fr'enlshi* Assocation

Sino-Czechoslovak Friendship Association

Sino-Latin American Friendship As3ociation

S'nn-Afrt'can People's Friendship Association

3-Ino-Cey.,onese Friend~slsp Association

Sino-Cambodian F-iendship Association

Sino-Cuban Friendship Association

China-Afghanistan Friendship Association

Sino-Japanese Friendship Association



-62-

In non-Communist countries, including those vitheut diplmtic

relations with Commist China, friendsbip-vith-.•hail organizations Vwe

set up to gain support from individual foregners interested in Chines

culture. The initial appeal of such friendship organizations avoids

S . politics but stresses ideals of brotherhood anI peace. P this mans,

c -tact is establishel with foreign countrie6 vithmt recourse to nowrm

dipUmatic charnis. To date, a tabulation of such organizations men-

tioned in the Chinese Camist press reveals organizations in 45

countries, 34 of them non-Cmmist countries. fhey are listed below

according to areas:

Asia

B==a-China Friendship Association
Canbodia-China Friendship Association
Ceylon-China Friendship Association
India-China Friendship Association
Indonesia-China Friendship Association
Japan-China Friendship Association
Nepal-China Society
Pakisten-China Friendship Association
Middle East

Iraq-China Friendship Association
The Comittee for Israel-China Relations
UAR-1%ina Friendship Association

Belgium-China Society
British-Chinese Society
Danish-Chinese Ciatural Society
Finnish-Chinese Society

* "" France-China Friendship Association
* (German-Chinese Society (West Germany)

Norvay-China Society
SSwedish-Chinese Society

-, I

• A



-63-

Latin America

Argentine-CLina Friendship Association
Bolivia-China Cultural Association
3aiil-Cnai Cultural Association
Chile-China Cultural Institute
Colcsbia-hinsa Friendship Association
Costa Rica-China Friendship Ccoittee
Cuba-China Friendship Association
Ecuador-Chlna Youth Association
Mexico-China Friendship Association
Peru-China Friendship Association
Uruguy-ina Friedship Association
Tbe Friends of China Society in Venezuela,

Afrita

Congo-Chla Friendship Association

America & Aurtralasia

Cnadlan-Ciinese Friendship Society
Australia-Cbima Society
New Zealand-C(ina Friendship Association

C. Exchange of Students

Conist China's student exchange progrm can be divided into two

mamn Darts, one for attracting students from backward countries and the

other for sending students to technically advanced bloc countrias for

trairIng. No information is available on the number of students in-

volved in these exchanges.

The majority of the foreign students oe from neigbboring Com-

mun-st ec-axrties, such as North Korea, North gietwam end *Mgolia. A

fair .anmber of students come frm the Soviet Union and a fet from East

Buropean countries for special studies, mainly Sinoloy. The largest

number of students frc a non-Comunist country cam at one time fr•m "j

India. In 1955 the Sino-Indian Cultural Exchange Ageement provided -- j

for ten students to be exchanged each vay for two years of study. Under i

SIt



-64-

this program, betw-een 20 and 30 Indian students have studied in China.

The situation has chauged since the Sino-Indian border dispute in 1959.

* -. India only sent four students to Chi in 1959-1960.

In 1957, it was reported that more than 1,500 students from 21

countries were studying in Chinese institutes of higher learning and

vocational high schools. The countries include Italy, Iceland, Germmny,

Czechoslovakia, Mongolia, India, Ino.'esia and the Soviet Union. Among

the 1,500 students, 113 were Soviet. 55 Another report in Jamary., 1958,

stated that about 1,600 students from 20 countries were studying in 100

Chineee schools in 28 cities and that more than half of these students

were from North Vietnmm.56

In recent years, Peking has shifted its policy to recruitizn

students from underdeveloped countries. Special attention vas given

to African students. An BMNA report of April 6, 1961, stated that a

"Union of African Students in CMina, vhich included students from seven

African countries, was set up in Peking. The Feople's Maily of January 5,

1964L, reported students from nearly 40 countries studyiag in Peking, but

no specification of countries was given.

ate:!bez- Passin, 2. #it.., pp. 26 and 32.

'51IGA Peking, September 28, 1957: Peking Review, Februazr 16, 1959.

56 Wen Rui PNo, Hong Kong, January 19, 1958.

I

ti
iiI



B

S~-65-

Foreign students in China are discouraged from having real contact

with Chinese students. .T.n the University of Peking, they live in

separate quarters and have their own dining halls. Their main contact

with Chinese students is through their student guides or through formal

•.i •cT.ivities. Even soe East Europeans ccaplain of their isolation

* i.am the Chinese.58 Although the longer one stays in China, the greater

*- the probability of casual contact and conversations with Chinese,

foreign students from non-Counist countries can hardly be an effective

dbanne! of communication, as they themselves are abiost caopletely cut

f_' frcm news of the free world.

On the other hand, Chinese students abroad are more free in associa-

-ions with their fellow foreign students. Before 1960, more than 2,000

Chinese students were sent abroad every year for advanced studies, about

85 percent of them going to the Soviet Union. 59 From L951 to 1958, a

total of 14,000 Chinese students went to the Soviet Union for studies,

of whom 8,500 had returned to China by 1959.60 A small number of

Canese students went to Eastern European countries and only a handful

to non-Cominmst countries such as England, West Germany and India.6 1

5,saw el John Hevi, An African Student in China (N.Y.: Praeger, 1963),
p. i•9.

? ?ass!-, op. cit., p. 122.

SOn August 6, 1956, the Minister of Higher Education gave a farevell
party to 2,619 students going abroad for advanced study, 85 percent of
them to the USSR, People's Daily, August 7, 1956.

60People's Daily, October 4, 1959.
61-or the academic year 1957-58, there were 22 Cmnist Chinese students "
in West Germany and Eight in England. Passin, o. cit., p. 6.



-66-

As a result of the Sino-Soviet ideclogical split, the rwthea' of

nhinese students sent to the Soviet Union har dropped slt_-. 62 Pat the

n ,ma af 3 kiinese studentz reim-ning In the Soviet Union and East European

countries is still considerably large, hether they are in Cam ist or

-on_..u~nstcountries, there ir, no doubt that Chin•eso students enjoy

zeazer _freedan of comication with fellow students than foreign

;udients do in mainland China. They are. free frum constant surveillance

... c tne laT&guakee bearier. Thus, during their stay in foreign c - es,

-hey a*e in a much better pooltion to obtain information of the free

than they were in China. Such information my eventually be brought

beck to their hameland by mail or by theselves.

at is probable that Conmmist China wil. turn Lxradual!y Lore and w•re

4.o the technically-advanced non-Occmmist countries for technical knCw'L-

edge azd practical training, either by sending st-ad-nts to stUdy or by

-nviwi'-ng speziali-ts to teach. Recent events show improvements in

"Peking s relations -with Britain ani Japan.

. .. oreign Exhibitions

Foreign exhibitions in mainland China in the past ycr were held

o re~inant-~.- by baoc 7ounsries.

1958 1959 1960 1963. i96Z.

.:ibitlons held by bloc cour•.ries 26 .4 32 29 8
EDcibitions held by nion-Coimnins+2
"countries 10 2 4 5 3

62
Forty-two Chinese students were detained together wýth other Chinese

passengers for 50 hours at the Soviet Station at Hauahki an 3epteber 7
on their arrival from Coniet China. They were accused of bringinganti-Soviet puaphlets and forced to leave the Soviet Union. 1CMA, Peking,September 13, 1963.

" " i

€~



on-CcLavnist countries which have sponsored exhibitions in mainland

Mina included Britain, BDinw., Indonesia, Japan, Deswrk, Switzerland,

Lao., Iraqp Algeria, Peru and Cuba. These exhibitions were generally of

paintings or photogaphs. The only significant ones before 1962 were

three Japanese industrial exhibitions held in Peking and Shaneai in

1956, in Canton and Wuha in 1957 and again in Shinghai in 1958; they

were made up chiefly of consumer goods and attracted thousands of

Visitors.

The Sino-Soviet split has forced Comunist China to turn to non-

C4Ummist countries for economic assistance. A large scale Joint

British Industrial Exhibition held in Peking between July 29 and

August 10, 1963, was the first of its kind to be mounted in China by

any British copanies since 19 49 . It was Jointly sponsored by the

Mino-British Trade Council of Britain and the China Council for the

Prom .ion of International Trade. Some 10,000 persons visited the

exhibition and it was reported that over 100,000 had applied to come.

Visitors who cam from all over China were factories representatives,

members of Zoreign trade corporations, scientific institutes, univer-

sities and institutes of technology.

6Stevar't Ross, "British Exhibition in Peking," Far Eastern Economic
Review, August 22, 1963, p. 549. Stewart Ross is the First Secretary
TCarcial) of the Office of the British Charge d'Affaires, Pekine.



-68-

A Jamse" industrial exhibition (, 'iapa arsest overseas) vms

held in Pking from October 5-2T, 1963. % exhibition, directed. by

former Japanese Premier, Tanzan ? b"ib•a , VuR official opened. by t
.y oPang Cheng of Pekng and the opening ceremoyvas attended. by

I
"Premier Chou El-i a h,000 gueats. it fatured. 1 i0 tems, uin

captalgods. poviedby 600 jaeeefirms and. Industrial plnscapital goods, provided. by 60 mse •s .

The exhibition moved to shangbai in December.

It is reported that metings and discussions of technical ques-

tions vare held at these two exhibiti•ns between the representatives

frOf Britain and. Jalan and .inese visitors. Mchibitions of this sort

aee probably the most effective 1hanel for presenting to the Chinaeo

People first-band information on econoidc and. inftstrial. developmn~ts

in non-cmmuist countries.

1. Foreign Publications

COM ist Mina has put considerable effort and expenditure into

Ssatisfng th;e need for both foreign scientific .iterature for its

scientific and technological developnt, and political and economic

publications and periodicalA for reference and study. fe two main

cbhamneIs through hich Comist China obtains foreign publications

are exchange programs and acquisitions.

Iurinig the period of 1949-59, the Peking Library sent abrotad

870,000 copies of books in exchange for o50,ooo copies of foreign books.

In 1959 alone,. the Library had. exchanges with 101 countries and. received.

8T,000 copies of foreign books. The Academy of Sciences Library also

takes an active part in the exchng activities, It vas reported in



-69-

1959 that this Library was engaged in book exchange activities with

678 scientific institutes in 51 countries, and in 1960 with 1,290

institutes in 56 countries.&

In addition to book exchanges, major acquisitions have been made

of; pubictions from non-Commist countries, especially scientific

literature. In 1956 and 1957, according to Nuo Io-Jo, President of

the AcadezW of Sciences, China spent over U.S. $9 million to purchase
65

scientific literature frc non-Corsunipt countries.

fhe Library of the Academy of Sciences, during the first Five-Year

Plan period (1952-1957), added 2.5 million volumes of books and 1.7

million periodicals in its verious branches and institutes, with

current literature and back issues from abroad, including the U.S. In
66

1960 it claimed to have over 6 million book titles. In 1959, the

Peking Library owned over 3,000 titles of foreign periodicals and

planned to increase the irumber of titles to 5,000 by the end of that

year. The Peking Scientific and Technological Infornation Research

Imstitute reported in 1959 that it owned over 6,000 titles of scientific
6T

and technological periodicals frum foreign countries. The Shanghai

4"Stat'st!cal Sketch of Cainese Ca=r'nis. Press and Publishing," 1.51
Hong K-ing, May 6, 1960 (um•!assified). Scientia Sinica, Peking, Vol. VIII,
No. 11, November, 1960, p. 1215.

65import of scientific literatures from non-Ciummist countries in 1956
worth 1,800,000 pound sterling (U.S. $5,040,000), in 1957, 1,500,000
"pound. sterling (U.S. $4,200,000). People's Daily, July 6, 1957. -
66Sciei-tia Sinica Peking, o2. cit., People's Handbook, 1958, p. 598.

67SSHong Kong, op. cit.



-70-

h•ibtxy, second largest library in the country, announced its 1959 pro.-

-.- 6MAmet. plan of 13,000 foreign books, 5,000 being Russian books, and
, .Lee of foreign periodicals No overall information on the

import of publications fro non-Couni owtuntries is available. It

•'_ ;-o:-ttd that in 1957 the import volume of publications fro& non-

am7•ai-t countries was six times that of 1953 and the foreign exchange

it,- the procurent of foreign publications was eight times that

Mie (rhiza Camittee for Coupilation and Translatien of Foreign

3ci ~ntifi- and Technical Documents in July, 1963; called its second.

meeting =n Peking at vhich a "plan for translati=n and reporting of

"toreign scientific and technical documents in 19&f" as well as fA "Ten-

yew: plan for translation and reporting of foreign scientific axid tect-

"-1,tý d o-zents" were discussed. No details of these plans were given,

tuz che nlightenment Daily of Ju2,y 28, i963., reported that at the

neeting it was pointed out that due to the increasingly urgent need

f ýi7.eigx- scientific azd technical informazion, "all positive factors

nuzt be mobilized, planning inst be unified, over-all arrngements must

1 .- va,,.e and the latest foreign scientific and technical documents must

":) o.-omp•i•, organized and reported on.`:

:•e ed~ori als of the People's Daily of June 26, 1963, caZJLed for

the strengthening of scientific and technological publication work by

introducing foreign scientific achievements and work experiences in

order to meet China's practical dends. It is quite likely that Cou-

T u mist China will step up its procurement of foreign publications frm

-non-Coznist countries.

6 hanugai Wen Hui Pao, March 8, 1959.



A certain number of foreign periodicals and .ewspapers can be sub-

scribed to on mainland China. Pele's R._-. of April 13, 1959,

reported that more than 1,000 titles of foreign newspapers and perlodi-

cals, especially Russian publications, were available for subscriptions

trxough The Peking Post Office. An advertisement in Shangbai Wen Huii

Pao of )*y 22, 1959, announced that subscriptions to newspapers and

periodicals published by the Socialist countries and non-Ccmist

countries Vhich are not handied by the Peking Post Office were available

at the Peking Foreign Language Book Store. It is not known what news-

papers and periodicals frac the Western countries were available and who

ar# qualified to subscribe, but it is doubtful if any individual would

subscrine to these. Most subscribers are probably academic institutions

or publishing houses. A student in the Foreign Language Institute in

Peking who fled from mainland Chiua revealed that Western publications

such as Time, Look. and Reader's Digq.st were placed in the Institute's

readi roam. Some Western newspapers were also available as reading
69

ma•erials fer students majoring in English and journalism in universities.

69D~'• ig his tour of mainland China, Michael Croft visited Ftan Univer-
sity !Z Snanghai and found English newspapers such as The Daily Worker,
•he Times, The Manchester GCardian of Britain, the Dail Worker of
America placed in each of the reaing rooms. Robert. Evans, "Report frcm
China," (N.Y.: Bantam), September, 1962, p. 97.



-72-

"F. Foreign Films

"In pre-Communist days, the movie market in China was dominated by

""e Arican films. After the Comunists took over, American films were

-. . banned and replaced by Soviet films. Films produced by the Soviet Union

and other bloc countries were widely sh.own in mainland China. A small

"number of films produced by non-Communist countries have also been

exhibited in mainland China.

Foreign films have proven to be very popular, mainl because of

the poor quality and the heavy propaganda content of the Chinese films.

Soviet films alone have drawn a great number of audiences on mainland

China.

year Total Movie Audiences Soviet Films Audiences

1950 1136,30,00 o.98,287,169 33%
"1951 354,860,000 6&,957,825 18
1949-57 6,4824,800,000 1,1479,289,000 22%

* Sourcea: Total audiences from _opua Movie, No. 18, September, 1959,
p. 27. Soviet films and audiences 1950 and 1951 from People's
Daily, November ., 1952; 1949-57 from popular Movie, October 26,
195T, pp. 22-23.

Films produced by non-Comaunist countries shown on the mainland were

first reported in 1955 when an "Indian Film Week" was held in the major

citie.' in China. The next year, a "Japan Film Week" was held. These two

film weeks attrected larger audiences than Comanist China films. In 1957

,' "" there were held an Egyptian Film Festival, an Italian Film Festival, and

an Asian Film Festival in which 15 nations participated: Lebanon, Burma,

.. • .- Are There So Few Good Chinese Films?", 1CM Shanghai, December 12,
1956.



-T-
India, Japan, Indonesia, North Korea, Pakistan, UsSR, Thailand, Worth
Vietnam, Ceylon, Syria, Cambodia, Singapore and Mongolia. T1  In 195T,

about 100 foreign films were shown on mainland China, but only two

films from a non-Comunist country were brought to the public. They

'.were "Richard tne Third," and "Thief of Baghdad," both British pictures.

Two film festivals of non-Coimmnist countries were held on xainland

China in 1959, the Iraqi and the Mexican. Since 1960 there has been no

fi•m festival of a ron-Cummnist country.

Foreign films shown on mainland China have Chinese dubbed in. Over

800 foreign films have been dubbed since 1950. Most of them are feature

films showing contemporary life in other countries. In addition, there

are historical films, children's educational showings, and films of

world famous classical novels, documentaries, plays, operas. Great

attention has been paid in the past three years to dubbing films from

Asia, Africa and Latin America. "Progressive films" from the U.S.,

Britain, France, Italy and West Germany are screened in China. Some of

the foreign productions are shown in their original languages in response

to the interest of students of foreign languages. Two film studios

specialize in dubbing: the Changchun Studio in Northeast China, es-

-t•bVIshed in 2.949, and the Shanghai Studio, set up in 1960. To do an

a.,qua-e job in dubbing, the staff members must necessarily do research

to broaden their knowledge of the art, history, life and customs of the

T2countries concerned.

71
Popular Movie, No. 16, August 1957.!I

T2
MCNA, Peking, September 22, 1962.

Sa°Ao.



In 1962, 86 foreign films were shown in Peking, 28 of them produced

by non-Commniat countries. The following table is a breakdoin of the

origin of the 86 films.

Producers Number of Films

Commuist countries 58

USSR 33
East Geruany 5
North Korea 5
Czechoslovakia 4
Rumania 3
Poland 2
North Vietnam 2
Albania 2
Hungary i
Hungary-Czechoslovakia 1

Non-Cummnist countries 28

Japan 1
Burna 1
Hong Kong 1
UAR 1
Britain
France 3
Finland
Greece 1
Si•itzerland

Norway I
Spain 1
"Ita]- 1
West Germany i
Mexico 3
Argentina 2
Cuba 2
Bolivia 1
Mhile 1

USA 1
Total 86

Source: Ccopiled from Peking Review, los. 1-52, 1962.

:4 ,
* 1

!



-75-

Communist China shows films from non-Communist ccufntries with the

in'r.ent of obtaining reciprocal treatment from these countries fer Chinese

.��~ -;cm_% Afri. un and Yrdfle Easter_ countries have signed film

exz&tage agreements with Peking, but the most significant ones probably

*-- . ,2 TVI newsreels with Japan in 1962 and with the Ccionwealth

- -•onal Newsreel vompany of Britain in October, 1963.

-Ahis f:ca non-Ccmmmaist countries shown on mainland China are

. a•t the Coum=1nsts consider "progressive," reflecting the

.a i r-_.de of the society or being entirely non-political. British films

•I• on mainland China in 1962 were "Richard the Third," "Red Shoes,"

- ' •g-t .o Remember," and "The Ghost Goes West." The only U.S. film

ai-o- in China was the "Salt of the Earth," a story based on a strike

-:. zinc miners. It is questionable whether such films can be of

an:-. g&eat effect as a chanr±el of information between the Western world

a~d ,:minst China. But filnms of current background and newsreels

r :t , -,ow Clinese people ;he daily life and the standard of living in



V

-76-

Foreign trade has long been one of Coamnist China's political

weapons. But in recent years Peking has gradually used its foreign

trade with the non-Ccunmmist world not exclusively as a mans of pro-

noting political aims but as a means of meting econoaic needs. Putr-

chases of grain frca Australia and Canada and a renewed iuterest in

capital goods in the West have altered the proportiuns of China's

trading with bloc and non-bloc countries. A few years ago the

Comunist countries were estimted to have scma 80 percent of Coa-

munist China's trade; In 1962 this was thought to have fallen below

50 perceut.

At present, Cominlst China trades with over 80 non-Commist nations

and regions, 17 of which have signed govermntal. trade agreemnts. The

Ipropoztion of 4ts trade vith non-Cmuz-ist countries has grown steadily

during the past years while its trade with bloc countries, especially

with the Soviet Union, has declined. The following table shows Cininist

C-h-.zes foreign trade during the past three years.

Comn1ist China's Foreign Trade

1962 3 1 960 1962 -gpt 96

Bloc 'countries:
Total 264.6 4L2.6 954.5 560.6 608.4 984.5
Usar 230.0 3-67.4 817.0 510,o 551-6 848.4

Non-Counist
Countries

Total 548.1 741.2 687.3 624.8 641.0 r44.6

7 'Ceylon, Burma, Imdia, Indonesia, Cambodia, Afghanistan, U.A.R., Iraqs
Morocco, yeomen, Tuzls, F-Inland, Sweden, Dennark, Norway, Sudat and

SPakistan.



I

-77-

Import Export
1962 '196- 1960 1962 1961 .1960

Selected Partners:
Australia 97.0 161.5 23 5 11.0 6.9 lO."
Canada 137.0 120.9 9.0 4.3 3.2 5.8
France 43.3 36.4 52.8 16.9 15.9 22.7
Hong Kong 14.9 1.4 21.0 212.3 180.0 207.5
_taly 19.0 29.7 39o7 14.1 12o3 214.1
japan 38.5 16.6 2.7 46.0 20.9 20.7
U.K. 24.1 36.5 89.8 64.8 86.4 69.7
West Ge-many 31.2 30.5 95.4 39.3 39.7 69.4

Scurce. Far Eastern Economic Review, Hong Kong, September 26, 1963,
D". 302. Compiled frcan official trade statistics of listed
countries.

The growth of trade with the non-Cnmmmist countries means necessarily

rua increase in contacts with these countries. The negotiation and con-

-lusior. of transactions are usually carried out by delegations of the

Chinese Ccm2.nlst Ministry of Foreign Trade (with those countries recog-

nizins Communist, China) and by representatives of Chinese national

foreign trade corporations (with countries not recognizing Commnist

Ch(_ne.). :n addition to trade -alks, Communist China has been holding

. e-rt ccu lit4s fa'i- :-r c•nt a sprirg and autumn since 1957,

at: •hich foreign businessmen are invited not only to place but also to

receive orders of goods. Organized under the joint sponsorship of China's
;ntn fh-eign trale corpo.:'-vnzi, i. has attracted a total of around

2 --. _sinesmer represent:rng 18,0N.\ firms in 57 countries &,d regions. 74

74China Reconstructs, Vo.. XCI, No. 6, April, 1963, p. 13.



-78-

Agricultural failure forced Ccmunist China to purchase grain from

the Western world to meet its dcmestic needs. The purchase of grains

was first started in 1960 with Australia. In 1961 more Western countries j
were engaged in wheat deals with Comunist China, nasely, Canada, France,

South Africa and West Germany. Ccunnimst China's pirchas. of six Via-

count airliners from Britain in 1961 is another indication of the shift

in its over-all foreign economic policy.
i

It should be noted that none of the above transactions, in cainx

or airliners, has been mentioned by the Chines-s press on main] and China.

As a matter of fact, trade with Western countries has very seldom been

reported in the Cominist press. This is, of course, because the Chinese

Comrunists do not want its people to know of any transactions which would

betray its propaganda of economic achievements.

Either by visiting Western countries or by receiving trade missions

from abroad, the staff members of the foreign trade department have come

to know more than any other persons about China's domestic economic

situation and that of the Western countries.

!

I,

1}



-79-

VI. Diplomatic Envoys

Caomunist China has established diplomatic relations with 42

'utr3 es, ifl"' £,-Ig non-Ccmmnist countries. In ?eking, there are 38

diplomatic envoys, 26 of them from the non-Cmmunist world. Some of

Szm•t countries maintain consulates in Shanghai, Kunmlng

-aasa. Foreign diplomats from the West have little more than

:!•: iai contacts with the government. Each year the Foreign Ministry

.. .c• to d:plcmatic envoys and their families for a tour of the

cut at other times the language barrier alone would limit travel

aE2xcs4 completely. Contact between the Chinese people and foreign

d:.tZcmats can hardly be of any significance.

C(h'ese d4lamats in non-Cammunist countries, on the contrary, are

mucn more active. Communist China maintains 26 embassies, one legation

cf_,ce, two offices Df Charge d'Affaires andr tight consulates in non-

Comrmnist ccau.trses. (See table on next page.) The staffs of Chinese

.nvcys in non-Coominist countries in most cases consist of councilors,

. . see.r-e e- - offf:c:, intelligence officers and

clerks. Te ambassadcrs, of course, are occupied with official contacts

-ivitý ;he Goe-•--nenL and with ceremcnial !un•tions. Actively- engaging in

.;z'~':.;== w _.a.• •L. _•eoDe_ .-ae • coime: zc.Jl and cultural attaches vto

&rr-a-nge cizr&.exchange pr:zr&ms . Co~umnist China stationls

military attaches in only 13 non-Communist countries (surma, Denmarko,

inda.a, Indonesia, Iraq, Sweden, Switzerland, U.A.R., Afghanistan, Algeria,

Pakistan, Nepal and Laos),



Chze~s- Communist Diplomatic Ravoys to Non-Connuist Countries:

Ia~tmt~ry Embassy Consulate

A~iE~~.nKabull
Algeria Algiers
BuLrma Rangoon JMandalay., Lahore
-ambodia Phnom Pen~h
>tyior. %,olombo

Ty~nma'k opelnhagen
~1:oLandHelsinki

Ac:!ra
GU j.r- aConakry

Tndor~esia -nj!karta Djakarta,, Bandjax-mauin,
Makassar, kIedan

ncla New De:lhii
Tj Baghdad

Laos Vientianri A~ong 8a2,y
MaU- Bamako
Morocvco FAbat
Yepal Katmandu
'v.h~-,nE Hague t.Oftice of the Ctharge d Afair~'
,Nor!W~ay 0 F *#,
Pekist'~..n yexezt I
someal

Sw--tzer:a~nd JenGeneva

up~x~.a Jtebbt
Cftir-'

~± X i~'1c'n IYY!~L ~ of the ýh8.ge d.'Affairebj,)
~ Q~gtionOffice)

* J1I. -,f the abo"-e-Zl.eted carjmt-lte :.a-re embasuies or offices of Charges

&Af. -ý.n- F- ?&in e-xptw eicoi -~F-an,%yks andi 'Lvgaa. '-,- &Adition

* tC72-'e Ulept-,- of, 7niu-,w .- 'nx7Lat-m; Nf-ep~.J in Labea; .3iitzer:Lazd, :Dern~rk,

Norway %Ld Tndonesia in Shzanghai; and Tndia in Labs& and Shanghai.)



z. -8 1 -

/
in addition to military attaches, there are intelligence officers

devuted to collecting information on the Western world. in the Com-

m-nist CLineae Embassy in Stockholm, more than 10 of its some 50-member

staff are busily collecting and translating information obtained from
75phl•ilTat5ons or other sources. The staffs of the embassies in non-

COcmnunist countries are probably quite well-informed on developments
to

in tte Western world. They have the oprortunity read Western press

anid pu'blications, contact Western government officials and people and

see the true life in tbe Western world.

5 was revealed by Zhac Yha, securi-y officer of the Chinese Embassy
in Sso•' •, whco defecteAi in 1961. Mainland Today (Chin-jih ta-lu).
N,. Ft February 25. L963, Tipei, p. 3.



-82-.

VII. overseas Chinese

About 13,000,000 Chinese are scatter-d uround the world outside

.. umnist China and Foruosa. An estimated 10,000,000 are concentrated

in the strategic area of Southeast Asia. Many of these Chinese,

" e•"aough long-tia-. residez"ts in -various countries, continue to regard

themselves as C).in±se and have not been assimilated into the native

c(mlnities of tneir iountries of d-'ulcile.

Winning tae support of these o-erseas Chinese is important to the

Chineee Coirnists for both polltica!l and econimic reasons. PoliticAlly,

a pro-Comnist orientation on the part of the overseas Chinese --

especially in Southeast Asia -.- can be of great importanc', to Commnist

expansionIst designs.

Overseas Cninege dauinate ecoao-ua life in many areas of Southeast

Asia and enListing theiz sympbthia-o pave the way for Coinzon.at

economic penetration into tnose &ress Furthermore, their re-ittuart.es

to rtiativ-ýs in Chline conotitut-•t . •ubstantial source of foreign excbAnge.

Accordizg -.o Pekx.nr , -- ::"a - are ov-er 1G million depende-nts

of overseas Chintese, most4 in rv6&-gung and Fukien.7 6 Peking even has

ackowle-dgte, that tIhe c'_ at.±'-•v'•. s 3-, eas -hinese are a special. group

ia ~ ~ - -2- MZ~1 .ta -s~~I~ cn t~ at:.0UWjde mooliei in azious

wayvs ":. gi eneW • :i. t1eatme."-, Cirtualy &1l returned orv.asess

Chinese and relatives of those =esiiLng abroad have been crganized into

Returned Overseas ,-ainese Associations under a national headiquarters in

Peking.

T6EH Hsiang-ning, "Rising Patriotism of Overseaz Chinese," Curraent
"Backgrouni, No. 467T July ., 1957w



Vv

-83-

After 1960, nearly 100,000 overseas Chinese returned from Indo-

nesia as a result of the Indonesian Government's restrictions on emp2'y-

ment of aliens and its requirement of special work permits for alien

employes. Im spite of its econoatc difficulties, Communist China assumed

-ce burden of sending ships to Indonesia to bring back those overseas

•hi7-ese and resettling them in mainland China. Wy the end of 1960,

94,O0Cx overseas Chinese were shipped back and more than 95 percent of

them were 'esett-.ed in Kwangtung, Yunnan and other places.77

CcMmun!_t Thina has made great efforts to attract overseas Chinese

students to mainland China to study. In 1957, according to Ho Hsiang-

aing, C-hairman of the overseas Chinese Affairs Commission, there were

-oufhly 1,',C0D0) o-verseas Clhnese students studying oG the mainland. The

latet informat:on available reported that there were over 50,000 overseas

78%hinese ftudeats in the nation A large portion of this number are

overseas cnlirtese returned from Thdrnesia for resettlement.

R1T a large n-umber of these students are not fully accepted by the

..oI- .-. en-, Tbere is a protlem of integration. The Overseas

ai-.ese Affairs Journal revealed that there was political prejudice

- -j ersea- .--udents ;vnnd -,sat rany cadres did not clearly under-

79"-r. p -::?a- ari as`-oai barckground of tnese students- .bey

TNC.A, F.ebruary C, 1961.

78people's Daily, August 26, 1962.

79Overseas Chinese Affairs Journal (Cblao wu pao), No. 4, 1957.



-- -4 ýA

BI

-4-4

too readily assumed that overseas st idents we, unreliable. Furthermore,

the privileges given to the oversea, studentF and the remittancea frco

. their 'amilies abroad enabling them .o nave a better life have created

sharp differences between the overs;is and tne local students. The non-

acceptance of overseas students by .oca! students may large-ly account

for the decreased flow of overseas students to Co•Auist China in the

last few years,

Hong Kong is the primary channel for contacts of all sorts between

overseas Chinese and their home districts on the mainland. About 3-5

million Chineee live there, more than 2.5 million of whom moved there

after the Chinese Commmists took over the mainland. This British

colony not only became the transit port for COmn ist Chi.a . foreign

trade but also for letters, zemiftances and food parcels frco the over-

seas Chinese to their re&.ativez or friendro Millions of ,et-.ers and

food parcels are handled by the Borg Kong Post Office. every year for

shipment to mainland Zh3na. A-though Clinese Comniats do not cenaor

every let'rer from abroad, no overseas CThriese would write anytth-ag that

might endanger the safety of the recipients. The ordinary subject

matter of their letters n of reporc- on their present aitaatiou

end daily cria-el of co'r.cat•.or "etwetn :ommnist Mina and •ths free

world. eycept for descrip-ior& of rTe s':r• t siuation abr, ?,

However, a considerable number of overseas Chinese in BRo•g Konrg

visit their hometowns on mainland China once or twice a year. According

"" - Ito the Kowloon-Canton Railway authorities, more than 1,050,00 people

Y ~ _ : ; •== m • ii l q•i i i JJJ iii*1i



-85-

80
travv-.ed b~etweer. mainland ChIna, and Hong Kong in 1958. TIn :.962 the

totmeg. mixuier of~ rasengez- trc an2 frcii the frontier station of Lu Vu

reached 772,556 and tae orerwhe~mang mnajor ity of' these traveled. betveen

Ror.z ycenl x-'. A hia Strce tte Hong Kong Tudigration, Office on~ly

~ 0 r,ýL~iat~ Pas.L. -7,v L:zttr -gong FYong from the Kwaxigturgbordtr',

tz -- imatt~ tz~xt q.-out 4XJ,000 Chin-ese residlent8 in gong Kong

~ r~at~ ~ ~ ~a;- hia xember ir'cluled some diuplica-

t2O'.o- t, wo~fly .,- Czn t-m mfxe thaD on-ce a year. ViR.ito',s general.1y

chooat the y~~ewe 1Vea re or festivrals to trave~l., as they -.!an take

o:ý t!XtE to 0. mcginre food& or i-r.onsmer g004d0; into chira for

ttil f~rh"-Se ~t"~o ; c~r~r2a's restrictiojos to a

qt n,:Tt r:'zKf _it f~z :r~~~.emtai'_ going to _KVW~gt,_

£'roji;n,!e nfom borjZ.rcrg tco 1-ýI tj-, .:.at~ives, and a ma.tLi rumwb'tr

goes# tE' S~~gia

Pt flA X AitA3 tI a*..-' visittd by re-lativesz or, friends

frai -Iong Xor'rp e-ir2.Xi.( 7 , :' poii.1co and. ask#0d wbiat they

bad bt-ýn taXing nn. e '4:~n~w 1 seldom get tnae truth. Withi

elh-. _anz- nr:,ml r -- :z zŽ:r.g.-; tIýŽ- p ,eibiIity of trans--

n..i ng ý_j>-7M -- ,h>* ~;ime- by o.f-; is

tnd 'h! w-' pe-p- :' rt%ývri fL'cr_ taarke prices 10 Ida toite'

r~tis~1> ~ ~ d~pZ~'~c-'the ! .ia "tdual.'e Intirs~t.!' RAd ba'k-

~o.jroar .!a ci! ac- tupE z ~~~it. per-mit flong Kwjý% ,tdtt to

vis1t rp. ftz-t.x, ta'-.vc-, b'! a Medi1um for ryn

19Uý ~ ~ _ -ogX1r -ot ~ri ogf.oe-e Informarion

3Ct op



-86-

VIII. Conclusion

It is obvious that the Bamboo Curtain has not completely blocked

the flow of information from tt free world into Cowmist China.

People on the mainland are able to oorain such information from both

direct and indirect sources.

The direct sources i.nlude mainlAnd foreign broadcasts and publica-

tions, cultural exchange activities, governt delegations and diplcmatic

envoys to foreign countries, official contacts with foreigaers, and

visiting relatives and friends from abroad. The indirect sources are

the foreign news section of newspapers and periodicals, the inter-

national news programs by Radio Peklvag and information passed on by

those who got it from direct sources.

The best-informed people in Ccwnist China are, of course, tue

Party and government officials, 3c,--nalipts and u limitei number of

people wno can get informaticn ft m foreigii broadcasts and public&-

ti ons. "reference materiCsL." ard v;• :.tin relatives and friends•. Ttle

Party and government officials, in partlzusar, have the privilege of

reading "referemce materials" and intra-office publicaticns of their

resp- zU re u~iats ano. ,,f turning tr- 1t.-'c&,2.tF by foze;g aT~atious

vithouz. .77ttena4. ors.

For uncensored and "hot" news, obviously, foreign broadcasts are

j •the best source that people in mainland Cbina can get. Various profes-

sional groups have also their epecial channels of information. For

• I



S~-87-

instance, Chinese scientists often meet their foreign coilsague-s, tradL

officials negotiate with foreign businessmen, and students or re._gious

leaders have similar opport-nities to engage in cultural exchange

programs

11t.ose -dro depend for their information on Coaunist Pablipbi'h

me'eriale naturalvy run into some d&fficulty in getting a ccap-ete

.L-tu-e from the paraphrased quotations of Western news repor t r

Nf- e-thelese, if one follows the events closely and ignores the prop..-

gaada in the news items, he can be far better informed of the outaide

world than the Coumminsts would like him to be.

Since so many people on mainland China are able to acquire infor-

-tilon from direct or indirect sources, it Is entirely possibli taS."

some will pass on -he information to their relatives or f.-•ends. .n

fact, even the Chinese Coninist press admits that such word-of-mouit

zomrunication exis&s among tae people antd appearE to be prfmari: co>-

ý-erned with- the probIem of "rumor spreading." Nan Fang Jin-pao

(Southern raily), fr-- instance, reported -hat the security authoritv

in Canton arrested three ".umor-mongers" in May, 1962, for act.ing ae

agents of Taiwar, government, by listen:rig to the VOA and UOFC aend Ly

a-*rea,.irg t•re ne's t• O.hters According to t•e newspaper, ",-'r-ozr

•=.-ea~.ng" was caz:red. out in the following way.

One evening, with pretended hospitality, Szut'u Ch'uen invited
a few claismen to nis home for refreshment and to "enjoy mA-si "'
soon as they entered the room, he shut the door. They were 6oon-
engaged in an animated talk smid a steady stream of decadent ,usi;
from the radio. Suddenly the music stopped. There came the calX1

":1



sign of reactioota~ry Taiwan broadcasting EýTation, "Mh, Taiwar.' ex-
claimed Szut' i Cb-uen In feigned surpriý.e He zaet a quilck ga~
cver thef fwces of his guests and beforae tsey coull speak, he --on-
ttn:;,-d Adot &' wtt--. Tetse LfC-J_ vtst. news 1'aivan hae to

Et~~i~eytuan~ d dwr. &c ow pitoa and

hurriece. his wife to eerve r-efreshments. T-hei eafter, his howee tbecaa
a place vwaere two or th'--e, of his -:aznsen and friend.9 r.ngularly met

~ -" and.efe ttin e:

o~ s$2p CeE~ an ',_ave ~--t -t-.hesr-- ýon-ersations. They were often
st~tn ~rn rur-.o- Ato' one another. - Smtimes, they purposely
spck.'ý in ~.irtont- -j rat `-he nobarby ">a-drinkers sould ne-ar
7e aOM ey Ra10%y~j beg.c. ea~-awo -rith Vae wordsQ "IVv" hea: V" so
as 4-1c tmpbaasize their c:~ct~e oei-ioin. If any tea-drinktr sit-
ting s.t a neign'-"orIng tabiet slaowed sme interest by joinlhg i-n 2on-
verseation, they vould -ieat aimi as a "1,02oM friend of ter! yeara&
standimg" and wouTal keep on teli2ng him. one ruw..:' afttr another
But if seone was =n ioubt and queriled them, they woull at once
change the +-_no:- 0 tae-. :o-,iEatior to say. "Tns~t is right. I
d.n-t believe it titnezr.--ým b-- =-'rue-" Ithis glib speech of
s-eerLz4 tt b~pat 'co ea-_ '0it- zbo J -ad. suw-fr-,elet in dopintg tDe
a e n S _by num -a Mtýa -it ~:aLQ t 2 d e -,e n 2 -r. :g tnem- 2tX
to 7e-'ay -Ube ;, +~':~'~o :c:~tv~ and frriend.- mLd ~82
"taus -c ser-t - entevc. E~* ~ & ~~r bo~-t~.

Tae aewE-paD,-_ a.-:aý'I:-n.: -mors hat:. p'-o-ued iertain

effect-z aro-s azm.. ptp. Prv .

when. c. "'! ýa aiL. On '-hib people-, we_

onr~ý- amoziz -zt~ todmass D: ptor_., w i ~il ~du:T Some
e Li'ect, W , ~ .a~in-z akar ~ut~
Rumorts a-re mort deesabZ'- once th'v s-.-e sp~read by the c.Aaes -ene
szncX ir t~ pr:zpagate~l '-v a n'ai. . te- pe-ople with low' 2laer coflsicous-

a -IY,-7nc- ae a Pumber
-f-~t~tI

f- i- 4j.Q - a f-ia I :.d fro

o.~~-:± 'rt -: " f~o~ 1- i, txt: cT r:'t4Lv
t~~r ta t'it Az -ti~ The 0'- tu r-7

;ea. time

Ho Ci:n,"Story of tlie Smaazimg~ a Ru~or-m g~ei-s ýýant,'1 Wa

Far4 Jit-pao, Jul.y 4, 1962.

an hen-tung, "The Trutb About Ruino:-," Ran JFh:~: :uily 4ý
1962. 4



-89-

These reports gave a detailed description of bow these "Talvan

rumor-spreading agente" operated on mainland China. &ut more signift-

cantly they confirmed tne following facts which now exisT on mair±3and

China:

1. People are interested and even believe in news from foreigL
sources

2, Group listeing to foreign broadcasts exists.

3. News from foreign sources a.- discussed in public place6, such
as restaurants and tea houses.

4. Information is passed on and repeated by others.

There must be also a good deal of word-of-mouth comnanicatlon

supplied by overseas Chinese in Hong Kong, although mist of them on'y

vi3it to Kvangtung province. Nevertheless. everyo.e cf te :ev -.

a miJllon visitors from Hong Kong each year is an iuforma+tio:n --

The -nformation probably ranges from life !.T Hong Kong t.. imter-nazicnaL

affairs. Even if these -Lsiior; -1o wery _ittle talking, the f.io6 ar"

consumer goods brought back by them suggest to some extent the kind of

life or a!-uhdan-e or 5-ae other side of " ce border.

It is difficult to estimate how far the information carried by

v._ivr_ ,v-'l trS.vel2, utui- -he effect ir ha. produced is appar-zt)l , -

side-at, Manoy refugees were asked vy:,- tney came to Ecng Kvog Ec-e

tie n-ad nevez been tc the pli,-- .,efore . ansvers .omet4rmt

revealed that they came because they had heard either from N-isitors

or fro some other people who knew such visitors about 1iving siuuaticn...

in Hong Kong. Indeed, these visits may have much tc do with the great



-90-

exodus of some 70,000 men, women and children to Hong Kong in May,

1962, &nct -.Lt coutinuous flow of refugees from mainland China to this

5majj... isand everyday.

ra-. Siro-Sovi&t split has forced CommunIst China to search for a

.-:z of 7upplv. DuriLg the past two years, Ccmmzmist China has

S,...... .vy •fted &way from trading with the bloc countries and shown

a... ware intt-.'.ý-z in the capital goods of the non-Coaunist

*.Y'fltr1er . At the time this paper was written, it was reported that,

in :ne later half of 1963 and ea.rly 196a, Peking purchased or con-

t'-a-t-cd eigbt pla]ts from Weetern countries, two each from Japan ard

7' aly, one each from B-itain. Rolland and France. Technicians will

be sent by suppl:,r -r 'o help tbe lntallation of plante. I-- .96a,

Br:r ta&,, El-ar.-e a-ni Sweden al." piAnned to hold trade exhibitioni on

mnai.•.tc Cbiaa. Four ixnflbittons, thr-ee British and one Prench, hey*.

b' •.::-•t,-•' o cv•u- b-!tvot,*f ApDri and Wov-mber, 1964. Pilei.ts-v.an

f'-or B-*.t-4a., Fr'are- apa= and other non-Coimnist count-les busily

~'~t~ mr .i .~ 'Ir r.4tri'.on 'to tbe- inireasing tradt 8/;&ct

wItn nor. om1'.t ".unrm-ie• Ccamfnii;t China established diplomatic;

.toi t c tru.eu betweoan i.ce-mber, 1963 and Flebruary, 1961 A-

": .. " y.. ~... . • . . and Congo (BrazzaI.lILe'. . On
"_: k.. 963, tat -ton. rorej.x 'w-uguage Book Stere was set up in

84
Colina MacDougali. "Eight Plants for Peking," Par Eastern Economic

Reviev, No. 56, January 23, 1964, Hong Kong, PP. 155-158.

85M- Easttrn Economic Review, No. 57, January 30, 1964, Hong Kong,

Best Avai o Copy



-gi-

Peking, which will deal mainly with the importation of periodicals

86
and publications from foreign countries. Apparently, the main

purpose of this new book store is to step up Comilist China's pro-

curemnt of foreign publications from non-Commrnist countries. All

these euggest an increase in contacts between Commnist China and the

outside world.

"86
China News Service, Peking, December 24, 1963.

-.

i J I JR ill • I iN mI Ii I l I i I I I Il ii m Nil ii l i l I • I m l ili li l I I IIi II ! ,ll l n



'::i;ngkio '-bo-g-niet -pao jbC~ina Youth Press).. Peking-

--7, Izc baim.vem 1C7atra Fews Service releases), Canton.

~ ~ releases), Peking.

* :-~~i ~i--a~(Fsoplt't Dlail~y, Peking.

". ~. ~Lag iii-gb-e~nt Dail.y) , Peking.

4,-h- *Wc-cktr * Daily), Peking.

g 4£c-p8.o (Sout:_-.r, Daily), Canton.

T p -'Ie impartial PreWs, Peking.

9 P1. p n- ý -MpqLzI.,* Prtus)., Hong Kong-

':,i z&D r Zx.ý. siarqe Joal' ong Kong.

- ~ ~~z> -. ;.psking.

* ~ rz-~~:~C P~8Journal)~, Monthly, Peking.

pzz-- .. e- 'ý (rt-w ý'tz Se-mo-nthly) Pekiwng

- .'~*t ~ ~ri~c~s. a~nually., Peking-

--zwitn-ti yet--IaiU :tzaio.1 problem Studies;,, a~mthly,, PekIng.

lk 'we.-ti yl-,ý'ung franalstio.~ns on International. problems),, semi-

i- -r1 es c-h-ivh.4i ',Worl" 2culture", semi-monthy., Peking.



-93-

Shih-shih shou-tse (..Torrent Events Handbook), semi-monthly,
Peking.

Ta-chung tien-yin (Popular Movie), semi-monthly, Peking.

Wu-hsien-tien (RadiEo), monthly, Peking.

Periodicals (English language)

China Reconstructs, monthly, Peking.

Peking Review, weekly, Peking.

People' s China, wonthly, Peking. (English edition was suspended
as of 1959.)

Scientia Sinica, monthly, Peking.

Book (E~nglish)

Ten Great Years, Foreign Language Press, Peking, 1960.

Other Sources:

Periodicals (Chinese language)

Chin-Jib ta-lu (Mainland Today), semi-monthly, Taipei.

Hsiang-kang nien-ch'ien (Hong Kong Annual Book), Wah Kiu Yat pao,
aZnva&Iy, Hong Kong.

S•hib-sbih ch "•-k" ao cihlliao (Current Events Reference Material),
putlisned irregularly by the information Bureau, Erecutive Yuan,
Taipei.

periodicals (English language)

-arret.t BacJkgroznd. published irregularly by the American
5;cunate General: Iong Kont,

,.urrent Scene. publidahe irregularly by the USIS, Hong Kong.

Extracts from China Mainland Magazines, published irregularly by
the American Consulate General, Hong Kong.

Far Eastern Economin Review, weekly, Hong Kong.



won Kong Arml Report, long Kng Goverant Information Service,
a.. lo0g FKong -

Survey of China MainlaM Press, publiuhed five Issues a wek by

the American Consulate General, 1"mg Kong.

Books (Beglish la&D~g)

Evans, Robert, E92Et from China, New York, Dintan, 1962.

Guilllan, Robert, Blue Ants London, Booker & varborg, 19MT.

Nevil, Z uel Joha, An African Studest in CM"., Nev York,
Praeer, 1963.

Noun, Franklin V., To Cý!M a Nation, Glenoe, Free press, 1961.

Lob., 1bbort, ZBoaM from Red~ hna, Now York,, Covard-JOcm,, 1962.

NMert, K1*ii5, pekin anMosejv Now York,, Ptnam, 1963.

Passim, Herbert, Cina's Cur•a ur plcy, NOV York, PraeO , 1963.

YU, ?-r*deric& T.C., "Cinnications and Politics in Cwni~st
China," in Lucian W. Pye (editor), comnications and Political
DeveIM1o Princeton4 Princeton University Press, 19t3.

I

iI"
.9)



iros77

____67_0554

f ~ ~ ~ ~ ~ c, V.7___ _ _ __ _ _ __ _ _

. . . . . . . . . . . . .



. .- .- .

t0

T Rot

U gg

j j

INt

I Iy
-Sn Vta.--Ur Staemn

-
fg,-'1 2 Fr-a n ~s-lt of t-1

-4 at .1 epr by DDC is nto. ui4ze1 1

-~• 'j~dz t~~o** U. G. oveurnment azench.'ss"Y *t ofe a
~~L repor -InD4ý4aCdy ifr D='. O~hL

-hv bL.ý uac for~ Grou 3 an Gu (4 as S. 4eay iCes ma obtain cop14cO of this

:Rr 4ýztyfor ThDO1f alle quaifihoul Ixers

R= ýT rl V~ .4 a. ;ae iv.1 Allieý tb'4

'it T. Twvrf(% LVI canno 'f OvcV kieptice. if Ine
.QiO Etc in, in) Par~r .Oz~ __ dizTES Utio ofz ~div ra.'I epat.-

034wint tt Aie. Ifra vz:!e DDie =at thl reus -ýO

If tt- Toýc hasbow fd~se to~ tnc~ Ofic a;'ie ~ ~
svrRtcTAr Enterzcn of- daterqý for sale to the p-4icbide-~~tbn. J.~~~~~ tbstlia ii-a aqitIrethi Price. itL~R ACiIY: n hvnan

or cry fleot1o~oyi~ om py
o1at 51`tNSOING AC-ar.' L=,, ttore name ofp

- UsiIe dsew of Publcation. I3 -AC ;pne: #a abt~z~ct jh a brief =4d ftcual
1 -,=:-"'-Y of Ibw doc.rne icezivo of the renort. ýývea thouzh

i~ ~ 0 ~a zz-i ;appear te2V whre In the body of th& wc=.'±eel re-.

r -~~~eof ~e~~ ~~ln ~,~oriaton.I ~~ ~ a~ris iequitcLI. acontinuution
r4h-ofak -%b~ t,! i:U j-.

zizrzn. r cit~ed in REFR~w S report, 1%;hl de ~Fv ble. that the abstract of O*zt~fic. Tepoa I,~~~~bI Iic- Bin Para retp. h of thle Lbtrut shL".! rn" wt
OR GRAY-A NW.=XP ant, ~o of the m~ilitary security casirf-..to the in.

%I&q~'puc:?bc=Lcro l czrx.I or:N un-~ lnor=tc 1e the pnararrh. e;resented &a 1S4. (S). fC). "t~ (AltjInrx iun tI~in ntelnt of the abazct h*.
y 4idcwnt Id zc=.Ien, Stih " P. -oJIL- z-mb...r -

z z%*. 0taL- thnt ciozzIckez a fcPart and =aey be used .is
- ~ O AT(.' ~E0I" V!~~() Akcr.~ the Offi- "-x~ 'a.z for c.Ilocing the repot. XeY woros ;zust beTi 4ý't ay wbihIe documez -..iZ be. lf'Urtfizd ZI 4wee ~ ht naio ciit casxnc Is Z04a"Vd. jdCiU4g.

- ~ati~~.Thsnu- -A iý fiers. ch Lts ei =%*~mat nmodt erignatuon. tNr.. nae, m. n art~y
iý u~Iqx to thi ruwt - ozc code noe.ao_ n4 locationi. clay be v:Zaod a'3ke

~. i~I~~~0R ~i~irzS):I! herewords n but wall b;. 1*11- !:ý an irdicaation of1 techricAl 46'an

M. AWVfA=l7.L'LIl Pý0 XOTICZEZ Enter aijln-
vt- fat. -iv 0iis!n_-ttoa of .:;c report, &th.- thu-ti thole

~Pai
-v~-- ~-t


